امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 233384 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1397 - 15:42 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر، به دنبال برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق بسط سیره رضوی در جامعه، ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار مشارکت در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی شد. بر این اساس مقرر شد مجموعه ارتش با داشتن ۳۵۰ کتابخانه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر، به دنبال برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق بسط سیره رضوی در جامعه، ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار مشارکت در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی کتابخوانی رضوی شد.

بر این اساس مقرر شد مجموعه ارتش با داشتن ۳۵۰ کتابخانه مستقر در مراکز اداری، آموزشی و مسکونی این سازمان در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کند. نهاد کتابخانه‌ها نیز ۲۴۵۰ جلد کتاب از منابع این جشنواره (شامل ۳۵۰ سری از منابع)، ۱۰ هزار و پانصد برگه نقاشی، ۱۴ هزار برگ پاسخ‌نامه و قریب به ۳۵۰۰ فرم مشارکت به‌صورت خانوادگی در اختیار این سازمان قرار داد. همچنین مجموعه اقلام فرهنگی شامل پوستر، بنر و تیزر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به‌منظور اطلاع‌رسانی در اختیار ارتش قرار گرفت.

پیشینه همکاری نهاد کتابخانه‌ها و ارتش جمهوری اسلامی ایران به سال‌های گذشته و امضای تفاهم‌نامه‌ای برمی‌گردد که به‌موجب آن مقرر شد ۷۰ باب از کتابخانه‌های ارتش در قالب مشارکتی اداره شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد. در هشتمین دوره این جشنواره ۷ عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگ‌سال» معرفی شده است.

کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، منابع ویژه رده سنی کودک (۱۱-۴ سال)؛ کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، منابع ویژه رده سنی نوجوان (۱۷-۱۱ سال) و «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا (ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (س) منابع ویژه رده سنی بزرگ‌سال است.

کد خبر 4321218
صادق وفایی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید