امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 266877 |
تاریخ انتشار : 03 فروردین 1398 - 13:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر متسابقین آنچه را از قرآن کریم درک می‌کنند در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌شان پیاده کنند، این مساله بر زندگی آن‌ها تاثیر خواهد داشت. به گزارش صلح خبر، به نقل از ستاد خبری سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان، حجت‌الاسلام […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر متسابقین آنچه را از قرآن کریم درک می‌کنند در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌شان پیاده کنند، این مساله بر زندگی آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

به گزارش صلح خبر، به نقل از ستاد خبری سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در مورد تأثیر این رقابت‌ها بر تمایل بیشتر بانوان مسلمان به فراگیری و پیاده‌سازی آیات وحی، گفت: قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری دارد و این جایگاه در حال رشد است.

وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهنمودهای امام خمینی (ره) و تدابیر رهبر معظم انقلاب، تمایل به قرائت و حفظ قرآن کریم هم در ایران و هم در جهان اسلام افزایش یافته است.

سالک به مسابقات قرآن کریم بانوان در کشور که برنده آن راهی مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان می‌شود، اشاره کرد و افزود: مسابقات کشوری نیز با استقبال ویژه بانوان مواجه می‌شود که نشان از علاقه‌مندی جمع کثیری از بانوان به انس با قرآن و فهم آیات آن دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر برگزاری این مسابقات بر تغییر سبک زندگی بانوان و خانواده‌های ایرانی، توضیح داد: دغدغه اصلی ما در مورد قاریان و فعالان قرآنی بیشتر این است که نکند خدای ناکرده، آن‌ها به انس به قرآن بپردازند اما اثری بر زندگانی‌شان نداشته باشد. اگر متسابقین آنچه را از قرآن کریم درک می‌کنند در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌شان پیاده کنند، این مساله بر زندگی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: اثربخشی ساختاری کلام وحی بر سبک زندگی متسابقین قطعی است و ما در سطح جامعه به وضوح شاهد این مساله هستیم. کسی که با قرآن انس عمیق پیدا می‌کند زندگی‌اش هم به سمت زندگی الهی تغییر جهت می‌دهد.

نماینده اصفهان در مجلس دهم، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را میدان تشویق برای کسانی که در آرزوی حفظ آیات وحی هستند، دانست و تاکید کرد: این مسابقات انگیزه حفظ قرآن کریم را در بانوان علاقه‌مند افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا رقابت در بانوان جهان اسلام در این زمینه رشد یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد حرکت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری با محوریت بیانیه «گام دوم انقلاب»، یادآور شد: در بخش‌های مهمی از بیانیه گام دوم، معظم‌له تاکید بسیاری بر رشد معنویت در کشور دارند که بی‌تردید محتوای رشد معنویت را باید از متن قرآن کریم و روایات استخراج کرد.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۱۸ تا ۲۳ فروردین در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید