امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 312020 |
تاریخ انتشار : 08 مهر 1398 - 22:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: مسئولیت پذیری هر فردی با توجه به بلوغ و رشد متفاوت است و نباید نسبت به زندگی هر فردی قضاوت کرد. به گزارش صلح خبر, آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز(8مهر) در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان، با اشاره به اینکه دین اسلام […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: مسئولیت پذیری هر فردی با توجه به بلوغ و رشد متفاوت است و نباید نسبت به زندگی هر فردی قضاوت کرد.

به گزارش صلح خبر, آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز(8مهر) در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان، با اشاره به اینکه دین اسلام به نیاز بشر توجه دارد، اظهار کرد: دین اسلام یک دین کامل، جهانی، جاودانه و جامع است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بشر را به تکامل می‌رساند، تصریح کرد: خداوند به بشر اختیار داده که با چشم باز حقایق را ببیند و مسائل را خود درک و حل کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به اهمیت و ارزش حقوق کودکان در جامعه، گفت: در جهان معاصر موضوعات اساسی حقوق کودکان مد نظر است که برخی از جوامع از این مسئله همچون حقوق زنان سوء استفاده و ظلم کرده‌اند.  

آیت الله شاهرودی گفت: عبادالصالحین این چنین بنا کرده که بندگان صالح از خداوند می‌خواهند که همسری به آنها عطا کند تا در آینده نسلی افتخار آمیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به خانواده نگاه ویژه دارد، عنوان کرد: حمایت از خانواده یکی از اساسی ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که کودکان در خانواده با عشق و آرامش آشنا می‌شوند.  

نماینده ولی فقیه در کردستان، ذکرکرد: هر فردی با بلوغ و تحولات جسمی از حالت کودکی خارج می‌شود و باید والدین آنها را برای تکلیف پذیری و مسئولیت پذیری آماده کنند.

آیت الله شاهرودی افزود: مسئولیت پذیری هر فردی با توجه به بلوغ و رشد متفاوت است و نباید نسبت به زندگی هر فردی قضاوت کرد.

وی با اشاره به حق کودکان، گفت: اسلام معتقدد است که کودکان حق حیات دارند و جزء شرایط خاص نباید سقط جنین صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: روزی هر فردی را خداوند می‌دهد و اگر عدالت اجرا شود کسی گرسنه نخواهد ماند لذا این ظلم بندگان است که روزی به همه نمی‌رسد.

آیت الله شاهرودی با اشاره به احترام گذاشتن به کودکان، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) احترام ویژه‌ای برای کودکان قائل بود و بهترین الگو برای والدین در این راستا است.

وی یادآور شد: والدین نباید در میان فرزندان دختر و پسر تفاوتی قائل باشند چرا که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به دختران مسلمان داشته است.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید