امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 253377 |
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1397 - 14:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر نامه تشکر «دکتر زیوس» به همکلاسی‌اش، کسی که جلو سوزانده شدن اولین کتاب کودک این نویسنده را گرفت، در همین هفته به مزایده گذاشته خواهد شد. به گزارش صلح خبر و به نقل از گاردین، «دکتر زیوس» که نام واقعی «تئودور زیوس گایزل» بود یک تصویرساز تبلیغاتی بود که […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

نامه تشکر «دکتر زیوس» به همکلاسی‌اش، کسی که جلو سوزانده شدن اولین کتاب کودک این نویسنده را گرفت، در همین هفته به مزایده گذاشته خواهد شد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از گاردین، «دکتر زیوس» که نام واقعی «تئودور زیوس گایزل» بود یک تصویرساز تبلیغاتی بود که اولین کتاب داستان کودک خود را در سال ۱۹۳۶ با نام «فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم» منتشر کرد. این کتاب قبل از این‌که توسط «‌مایک مک کلینتاک» پذیرفته شود، بارها توسط ناشران متفاوت رد شده بود.

در نامه‌ای که «دکتر زیوس» برای همکلاسی‌اش می‌نویسد این‌طور بیان شده است‌: “تو مرا در حالی در خیابان «مدیسون» نجات دادی که که قصد داشتم نسخه دست‌نویس کتابم را به این دلیل که کسی حاضر به خریداری آن نبود، بسوزانم و تو نه تنها به من آموختی که چطور اجزای داستان «خیابان مالبری» را به درستی گرد هم بیاورم بلکه بعد از آن‌که پا به پای من عرق ریختی و بهترین اطلاعات ممکن در زمینه کتاب را به من دادی، حتی کتاب‌هایم را به خیابان بردی و فروختی!”

این نامه متعلق به سال ۱۹۵۷ که برای «مک کلینتاک» نوشته شده بود، به همراه دو نامه دیگر و دو صفحه از تصویرگری‌های «‌زیوس» در ۳۱ ژانویه با قیمت پایه ۳۵۰۰ دلار به مزایده گذاشته خواهد شد.

از مهمترین آثار «دکتر زیوس» می‌توان به «تخم مرغ‌های سبز و گوشت»، «گربه کلاه‌به‌سر»، «یک ماهی دو ماهی ماهی قرمز ماهی آبی»، «هورتون تخم می‌گذارد، هورتون صدایی می‌شنود» و «چطور گرینچ کریسمس را دزدید» اشاره کرد.

کتاب «گربه کلاه‌به‌سر» به ۱۰ زبان ترجمه شده و تا کنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است. این نویسنده جایزه «پولیتزر» را در سال ۱۹۸۴ به دست آورد و در سال ۱۹۹۱ درگذشت. کتابخانه مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیه‌گو به افتخار او نام‌گذاری شده است و زادروز او را «روز ملی خواندن» در سراسر آمریکا نامیده‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید