امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 356678 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 - 7:35 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر حمد طالبیان از پیشکسوتان نهاوندی مبارز با رژیم پهلوی و از فرهنگیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخته است. محمد طالبیان یکی از فعالان سیاسی قبل انقلاب بود که رهبری معنوی «گروه ابوذر» را برعهده داشت. به گزارش صلح خبر،‌ کتاب «آقای معلم» خاطرات شهید محمد طالبیان است که  […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

حمد طالبیان از پیشکسوتان نهاوندی مبارز با رژیم پهلوی و از فرهنگیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخته است. محمد طالبیان یکی از فعالان سیاسی قبل انقلاب بود که رهبری معنوی «گروه ابوذر» را برعهده داشت.

به گزارش صلح خبر،‌ کتاب «آقای معلم» خاطرات شهید محمد طالبیان است که  به قلم مهین سمواتی به نگار در آمده و توسط نشر فاتحان به چاپ رسیده است. در روزهایی که مدارس تعطیل هستند و توصیه کادر درمان به حضور در منزل است مطالعه این کتاب با توجه به اینکه در هفته معلم قرار داریم پیشنهادی برای پرکردن اوقات فراغت از سوی صلح خبر به مخاطبانش است.

محمد طالبیان از پیشکسوتان نهاوندی مبارز با رژیم پهلوی و از فرهنگیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخته است. محمد طالبیان یکی از فعالان سیاسی قبل انقلاب بود که رهبری معنوی «گروه ابوذر» را برعهده داشت.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است. بخش نخست آن به خاطرات کودکی تا ۱۸ سالگی او اختصاص دارد که برگرفته از دست‌نوشته‌های شهید است. بخش دوم شامل خاطرات خانواده و دوستان شهید و بخش سوم خاطرات همرزمان شهید را در برمی‌گیرد.

محمد طالبیان ۷ دیماه سال ۱۳۱۶ در شهرستان نهاوند به دنیا آمد. تا پایان مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان عربی ادامه تحصیل داد. با پیوستن به آموزش و پرورش، به عنوان معلم مشغول به خدمت شد. سال ۱۳۳۹ ازدواج کرد و دو پسر و ۴ دختر از خود به یادگار گذاشت. قبل از انقلاب از مبارزان سرشناس انقلابی بود و پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در تمام طول جنگ در جبهه های نبرد شرکت داشت.

پس از سال‌های دفاع مقدس، در سال ۱۳۷۰ و با شرکت در عملیات سرکوبی منافقین در خاک عراق، به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما پیکرش به وطن بازنگشت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید