امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 262977 |
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1397 - 8:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر سید نور خدا ۱۰ سال در کما بود به گونه‌ای که لقب «شهید زنده وطن» به وی اختصاص یافت. به گزارش صلح خبر، هر ساله شهدایی از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی، مدافعان حرم، روحانیت و جامعه زنان به عنوان شهدای شاخص سال معرفی می‌شوند. در سال جاری […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

سید نور خدا ۱۰ سال در کما بود به گونه‌ای که لقب «شهید زنده وطن» به وی اختصاص یافت.

به گزارش صلح خبر، هر ساله شهدایی از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی، مدافعان حرم، روحانیت و جامعه زنان به عنوان شهدای شاخص سال معرفی می‌شوند. در سال جاری نیز شهید «سید نورخدا موسوی» به عنوان شهید شاخص نیروی انتظامی معرفی شده است. در همین راستا برای آشنایی بیشتر بخش‌های از زندگی این شهید را روایت می‌کنیم.

هفدهم اسفندماه ۸۷ بود جنایتی دیگر در منطقه «لار» استان سیستان و بلوچستان رقم خورد. حادثه‌ای ناگوار که بر اثر آن «سید نور خدا موسوی» مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و به کما رفت.


نور خدا در حالی طی مأموریتی دو ساله فرماندهی یگان تکاوری را به عهده داشت که هنوز پنج ماه از پایان مأموریتش در این خطه از کشور باقی مانده بود که در یک حادثه مجروح و ۱۰ سال به کما رفت به گونه‌ای که لقب «شهید زنده وطن» به وی اختصاص و سرانجام در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آسمانی شد.

گفته می‌شود پنج روز قبل از شهادت، او دچار تنگی نفس شدید شد و توسط پزشکان معالج مرتب تحت درمان بود و از اکسیژن استفاده می‌کرد که پیش از این جز در شرایط بحرانی و اورژانسی مصرفی نداشت و با توجه به کسالتش در پنج روز اخیر توسط پزشکان ملاقات وی ممنوع شده بود.

سید نور خدا موسوی مفرد یکم شهریورماه سال ۱۳۴۹ در شهر خرم‌آباد متولد شد. وی در سن جوانی لباس سبز پرافتخار میهن را به تن کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه علوم انتظامی تهران مشغول به کار شد. حاصل ازدواج سید نور خدا و کبری حافظی دو فرزند به نام سیده زهرا و سید محمد است.

وی بعد از اتمام دانشگاه افسری به همراه خانواده مدتی ساکن تهران می‌شوند و سپس به خرم‌آباد آمده و پس از چند سال زندگی در خرم‌آباد به وی مأموریت داده شد که به زاهدان برود. این سید لرستانی در سن ۳۶ سالگی به‌طور صدر درصد جانباز و سرانجام پس از ۱۰ سال به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید