امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 119724 |
تاریخ انتشار : 14 آبان 1395 - 12:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوع گفتگوهای حقوق بشری میان ایران و غرب و الزامات آن، اظهار داشت: اگر قرار است گفتگویی در زمینه حقوق بشر میان ایران و غرب انجام شود، باید این نکته تفهیم شود که جمهوری اسلامی در زمینه حقوق […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوع گفتگوهای حقوق بشری میان ایران و غرب و الزامات آن، اظهار داشت: اگر قرار است گفتگویی در زمینه حقوق بشر میان ایران و غرب انجام شود، باید این نکته تفهیم شود که جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر و تفسیر دوگانه آن توسط غربی‌ها حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که مقوله‌ای مانند حقوق بشر یا تروریسم فقط به یک ابزار سیاسی در دست قدرتهای بزرگ تبدیل شده است؛ به عنوان مثال، اگر رژیم اشغالگر قدس عملیات تروریستی انجام دهد، از نظر غربی‌ها اشکالی ندارد، ولی اگر حماس یا حزب الله با اشغالگری مقابله و از خودشان دفاع کنند، تروریست شناخته می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون امینت ملی مجلس گفت: سیاست‌های شهرک‌سازی و دیگر اقداماتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطیم دنبال می‌کند و نیز رفتار کشورهای مرتجع منطقه مثل عربستان، از نظر غربی‌ها هیچ مبنای ضد حقوق بشری ندارد، اما کشورهایی مثل جمهوری اسلامی که یکصد سال سابقه کار پارلمانی و دموکراتیک دارد، از نظر آنها ناقض حقوق بشر شناخته می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: اگر قرار است گفتگویی انجام شود، باید به دنبال تعریف و ارائه ساز و کاری باشیم که کشورهای بزرگ در قبال حقوق بشر رفتار دوگانه نداشته باشند و به یک درک جامع و مشترک و تعریف دقیق برسیم که برای همه قابل لمس باشد و جلوی ایجاد استانداردهای دوگانه را بگیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد در میدان گفتگو نیز نظرات و استانداردهای دوگانه خود را به ما تحمیل کنند، این گفتگوهای حقوق بشری هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: موضوع پناهجویان و مهاجران در کشورهای اروپایی و نوع برخورد با آنها و نیز نحوه مواجهه دولت‌های اروپایی که آنها را شهروند درجه دو و سه قلمداد می‌کنند، از جمله نکاتی است که نباید در این گفت و شنودها از نطر دور بماند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و مدارک و مستنداتی دارد که حقوق بشر در کشورهای غربی بارها نقض شده است.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید