امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 230114 |
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1397 - 13:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر به گزارش صلح خبر، عبدالرسول عمادی در مصاحبه با رادیو پیام اظها ر کرد: آزمون سمپاد برای ورود به پایه دهم مانند سال های قبل برگزار می شود اما براساس دستور وزارت آموزش وپرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما با روش […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

به گزارش صلح خبر، عبدالرسول عمادی در مصاحبه با رادیو پیام اظها ر کرد: آزمون سمپاد برای ورود به پایه دهم مانند سال های قبل برگزار می شود اما براساس دستور وزارت آموزش وپرورش هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما با روش های جایگزین مانند مصاحبه و گفتگو دانش آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان می شوند.

وی افزود: در راستای سیاست های جدید آموزش و پرورش، در سال ۹۷، هیچ آزمونی برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار نمی شود، اما اینکه دانش آموزان با چه روشی جذب مدارس استعدادهای درخشان شوند، در روزهای آینده از سوی وزارتخانه اعلام می شود.

عمادی تصریح کرد: طبق آنچه آموزش و  پرورش به مناطق ابلاغ کرده است ، برگزاری آزمون برای ورود به مدارس ممنوع است و ادارات آموزش وپرورش مناطق بر این موضوع مراقبت می کنند، اما ممکن است مدارس با روش های دیگری اقدام به پذیرش دانش آموز کنند.

وی گفت: شیوه نامه پذیرش دانش آموزان پایه هفتم در مدارس خاص منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد و موضع رسمی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، هر چند مسئولان آموزش و پرورش به صراحت اعلام نمی کنند که رئیس جمهور مصوبه «حذف آزمون ها» که قرار بود به حذف مدارس سمپاد ختم شود را امضا نکرده است، اما با توجه به مصاحبه های اخیر مسئولان درباره جذب دانش آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد و تاکید آنها بر آزمون نگرفتن و جایگزین کردن مصاحبه می توان دریافت این مصوبه لااقل امسال عملیاتی نخواهد شد اما جای این سوال باقی می ماند که آیا دانش آموزان پایه ششم قرار است در این روزهای باقی مانده تا زمان پذیرش در مدارس در بلاتکلیفی باقی بمانند؟ آیا قرار نیست اعلام کنیم دقیقا مصاحبه از چه مواردی و به چه صورت انجام می شود و آیا یک سیستم یکپارچه در مصاحبه ها لحاظ می شود یا هر مدرسه مختار در مصاحبه است؟

کد خبر 4291008
آزاده سهرابی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید