امروز: چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 22 ذو القعدة 1445 | 2024-05-29
کد خبر: 199137 |
تاریخ انتشار : 08 آبان 1396 - 14:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر کیومرث کلانتری در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار مهر، گفت: محیط زیست نیازمند یک حمایت جدی است، این حمایت باید از طرف همه بخش ها چه بخش های مردمی و چه بخش های دولتی باشد. وی افزود: حفظ محیط […]

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر

کیومرث کلانتری در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار مهر، گفت: محیط زیست نیازمند یک حمایت جدی است، این حمایت باید از طرف همه بخش ها چه بخش های مردمی و چه بخش های دولتی باشد.

وی افزود: حفظ محیط زیست بر اساس قانون وظیفه عمومی است و همه مسئولیت دارند. اگر محیط زیست حفظ شد همه آن را حفظ کرده اند و اگر هم مشکلی پیش بیاید همه در آن مسئول هستند.

کلانتری ادامه داد: در سال های گذشته نداشتن برنامه های آمایش سرزمین و عدم توجه به توسعه پایدار باعث شده امروز شاهد یک نامعادله ای بین محیط زیست، جمعیت و توسعه باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در استان تهران ۱۶.۶ درصد از جمعیت کشور را در کمتر از یک درصد مساحت کشور مستقر کرده ایم. بدیهی است که مشکل آلودگی، پسماند، فاضلاب و به دنبال آن مشکلات سلامتی برای مردم خواهیم داشت.

کلانتری افزود: توسعه استان تهران باید به سمت انتقال واحدهای آلاینده از پایتخت باشد و مهمتر از آن واحدهایی که قرار است برای اشتغال در تهران مستقر شوند باید با فناوری جدید و پاک فعالیت کنند، چرا که فضای زیستی تهران ظرفیت هضم آلاینده های جدید را ندارد.

وی تصریح کرد: تهران ویترین ایران و پایتخت جمهوری اسلامی ایران است و باید شرایط زیستی را طوری حفظ کنیم که مایه افتخار و سربلندی در دنیا باشد. این شدنی است به شرطی که عزم ملی که وجود دارد در بدنه مدیریتی هم اثرگذار باشد تا شهری دور از آلاینده های محیط زیستی و دغدغه ها داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره وضعیت بوی بد پیرامون فرودگاه امام(ره) گفت: بویی که حدفاصل خروجی تهران تا فرودگاه امام(ره) استشمام می شود بررسی کرده ایم و ۲۸ کانون را شناسایی کرده ایم. به این واحدهای آلاینده اخطار دادیم، پرونده برخی در دست بررسی است، برخی در مراحل قضایی است و برخی مهلت گرفته اند تا برای رفع آلودگی اقدام کنند؛ در غیراین صورت از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد چرا که این موضوع اصلا زیبنده فرودگاه بین المللی کشور نیست و الان اداره کل محیط زیست استان تهران مشغول رصد و پایش این واحدها است و به زودی امیدواریم گزارش بهتری ارائه کنیم اگرچه همین الان هم تغییرات رو به جلویی رخ داده و این بوی نامطبوع مقداری کاهش پیدا کرده است.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید