امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 244354 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1397 - 14:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش خبرگزاری مهر، مرحوم «نوذر پرنگ» شاعر و ترانه‌سرا که بیشتر به خاطر سرودن ترانۀ «تولدت مبارک» مشهور است، از شاعران و ترانه‌سرایان توانمند ایرانی معاصر ایرانی در قالب‌های مختلفی چون غزل، مثنوی، چهارپاره و شعر نو اشعار بسیاری دارد. در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ اشعار پرنگ در مجله‌هایی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحوم «نوذر پرنگ» شاعر و ترانه‌سرا که بیشتر به خاطر سرودن ترانۀ «تولدت مبارک» مشهور است، از شاعران و ترانه‌سرایان توانمند ایرانی معاصر ایرانی در قالب‌های مختلفی چون غزل، مثنوی، چهارپاره و شعر نو اشعار بسیاری دارد. در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ اشعار پرنگ در مجله‌هایی چون سخن، فردوسی و… چاپ می‌شد، و اهالی ادب و شعر در آن روزگار با سبک شعری او آشنایی خوبی داشتند.

او از معدود شاعران معاصر است که آشنایی خوبی با مبانی زبان‌شناسی و ریشه‌شناسیِ واژه داشت. او فارغ التحصیل رشته ادبیات تطبیقی و زبان‌شناسی باستانی از دانشگاه «رایس» آمریکا بود.

پیشتر دو کتاب حاوی اشعار مرحوم «نوذر پرنگ» منتشر شده بود؛ نخستین آنها کتابی بود با عنوان «فرصت درویشان» که به همت سعید نیازکرمانی در سال ۱۳۶۵ توسط انتشارات پازنگ روانه بازار کتاب شد. کتاب دوم با عنوان «آن سوی باد؛ مجموعه‌ای از سروده‌های نوذر پرنگ» در سال ۱۳۸۲ به کوشش بیژن ترقی از سوی انتشارات سنایی منتشر شد.

حالا انتشارات «هنر موسیقی» مجموعه سروده‌های نوذر پرنگ را در قالب جمع‌آوری و منتشر کرده است. در این کتاب که «مجموعه‌شعرهای نوذر پرنگ» نام دارد، افزون بر اشعار منتشرشده و منتشرنشده این شاعر توانا، اصلاحات و دست‌نویس‌های نوذر پرنگ هم انتشار یافته است.

انتشارات «هنر موسیقی» این کتاب را در قطع رقعی، ۳۶۴ صفحه و با قیمت ۲۸ هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

کد خبر 4459771
علیرضا جباری دارستانی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید