امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 238062 |
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1397 - 15:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این ویژه برنامه کاخ اختصاصی نیاوران از دو اثر هنرور چپ دست اسپانیایی پابلو پیکاسو از گنجینه این موزه رونمایی کرد و کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال با مکعب های کوبیسمی راویان قصه های خود […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این ویژه برنامه کاخ اختصاصی نیاوران از دو اثر هنرور چپ دست اسپانیایی پابلو پیکاسو از گنجینه این موزه رونمایی کرد و کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال با مکعب های کوبیسمی راویان قصه های خود شدند.

بعد از حضور شخصیت های قصه گو در نقش پیکاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براک در کاخ اختصاصی نیاوران، قصه و بازی با مکعب آغاز شد و مکعب ها قصه گفتند، داستان های کوبیسمی از پیکاسو و آثارش که خود او هم از شنیدنشان تعجب کرد.

در پایان این ویژه برنامه، کودکان این تجربه شیرین را با ثبت خاطره ای در دفتر یادبود مجموعه نیاوران ماندگار کردند.

گفتنی است در سال ۱۹۰۸ میلادی پابلو پیکاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براک متأثر از قالب امپرسیونیسم فرانسوی سبک جدیدی را در کشیدن مناظر به کار بردند که از نظر چندین منتقد، از مکعب های کوچکی تشکیل شده‌است. این سبک کوبیسم نام گرفت و بعضی از نقاشی های این دو هنرور در این زمینه آنقدر به هم شبیه هستند که تفکیک آن‌ها بسیار مشکل است.

همچنین همزمان با این رویداد، عکاسان و طراحان چپ دست به مجموعه نیاوران آمدند تا طبیعت زیبا و بناهای تاریخی این مجموعه را سوژه کار خود کنند. این برنامه نیز به منظور آشنایی عمیق تر ستاره ها با معماری دوران قاجار و پهلوی و بهره مندی از نگاه زیبایی شناسانه آن ها، در این روز تدارک دیده شد.

کد خبر 4373566
فاطیما کریمی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید