امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 366652 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1399 - 16:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مقامات شهر «فیلادلفیا» قصد دارند مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» را از سطح شهر بردارند. به گزارش صلح خبر و به نقل از سی ان ان، «جیم کنی» شهردار «فیلادلفیا» واقع در ایالات‌متحده، با انتشار بیانیه‌ای از برنامه حذف مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» که در سطح شهر نصب شده است، […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مقامات شهر «فیلادلفیا» قصد دارند مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» را از سطح شهر بردارند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از سی ان ان، «جیم کنی» شهردار «فیلادلفیا» واقع در ایالات‌متحده، با انتشار بیانیه‌ای از برنامه حذف مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» که در سطح شهر نصب شده است، خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «کارشناسان و تاریخ‌دانان از اسنادی پرده برداشته‌اند که نشان می‌دهد «کلمب» با رسیدن به قاره آمریکا آغاز تغییر مکان و نسل‌کشی سرخپوستان را رقم زده است.»

بحث بر سر این مجسمه تا جایی بالا گرفت که هفته گذشته مسوولان شهر ناچار به ساخت حصاری چوبی در اطراف مجسمه شدند تا به این ترتیب از حمله معترضان به آن محافظت کنند.

چندی پیش نیز معترضان سر یکی از مجسمه‌های «کریستف کلمب» را در یکی از پارک‌های شهر «بوستون» از تنش جدا کردند. در شهر «ریچموند» واقع در ایالت «ویرجینیا» نیز حدود ۱۰۰۰ معترض با استفاده از طناب، مجسمه‌ی ۲ متری «کریستف کلمب» را پایین کشیدند. سپس آن را آتش زدند و به دریاچه نزدیک آن منطقه انداختند.

مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور مدتی است آتش اعتراضات جدیدی برای مقابله با نژادپرستی را در ایالات‌متحده و برخی از کشورهای اروپایی روشن کرده است. به دنبال این اعتراضات مجسمه‌هایی با تاریخچه استعماری و نژادپرستی هدف حمله معترضان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید