امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 541820 |
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1403 - 15:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه اسپانیا امروز دوشنبه از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها «هر کار ممکنی» را انجام دهد و تاکید کرد که بهترین راهکار برای صلح منطقه، به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور است. به گزارش صلح خبر، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا […]

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه اسپانیا امروز دوشنبه از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها «هر کار ممکنی» را انجام دهد و تاکید کرد که بهترین راهکار برای صلح منطقه، به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور است.

به گزارش صلح خبر، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه با رسانه تی‌وی‌ای (TVE) این کشور عنوان کرد که با توجه به اتفاقات پیش‌آمده میان ایران و رژیم صهیونیستی، وضعیت باید طی روزهای آینده از فاصله «بسیار نزدیک» رصد شود.

وی افزود: این خبر خوبی برای هر دو طرف است که آنها تاکنون تنش‌ها را ادامه نداده‌اند اما قطعا از آنچه دولت اسپانیا و متحدانش مبنی بر آتش‌بس دائمی در غزه، دسترسی جمعیت غیرنظامی به کمک‌های بشردوستانه، آزادی تمامی اسرا و برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه به همراه راه‌حل ۲ دولتی می‌خواهند، فاصله داریم.

آلبارس فردا سه‌شنبه در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه اسپانیا امیدوار است که کشورهای عضو این اتحادیه برای توقف تشدیدهای منطقه‌ای بیشتر با یکدیگر متحد و هم‌نظر شوند.

وی گفت که اسپانیا بر اهمیت آتش‌بس دائمی در غزه که با راه‌حل دو دولتی همراه باشد، تاکید خواهد کرد.

خوزه مانوئل آلبارس خاطرنشان کرد: «این باید آخرین باری باشد که شاهد چرخه خشونت هستیم. ما همه راهکار را می‌دانیم و آن به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور می‌باشد. این برای صلح خاورمیانه بهترین است.»

او که خود از حامیان به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور است، روز پنجشنبه جهت شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای عضویت دائم فلسطین در این سازمان به نیویورک سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید