امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 404939 |
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1399 - 11:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی برترین‌ها: هدی رستمی یک بلاگر اینستاگرامی‌ست که در حوزه دکوراسیون خبرساز شده، اون چند روز پیش با بارگذاری استوری‌های متوالی از تغییر دکوراسیون منزلش، واکنش‌های متعددی را به سمت خودش جلب کرد، ما برخی از آن استوری‌ها اینجا آورده‌ایم، و البته […]

به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

برترین‌ها: هدی رستمی یک بلاگر اینستاگرامی‌ست که در حوزه دکوراسیون خبرساز شده، اون چند روز پیش با بارگذاری استوری‌های متوالی از تغییر دکوراسیون منزلش، واکنش‌های متعددی را به سمت خودش جلب کرد، ما برخی از آن استوری‌ها اینجا آورده‌ایم، و البته دو سه واکنش تخصصی‌تر که از زاویه دید فنی به ماجرا نگاه کرده‌اند. البته ناگفته نماند که خیل بسیاری از کاربران این مدل جلوه‌گریِ «هدی رستمی» را متناسب با شرایط روز جامعه و وضعیت بد اقتصادی نمی‌دانند و از این حیث عملکرد او را زیر سوال برده‌اند.

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

کاربری با نام «یه مرد خوب» در رشته توئیتی نوشت:

انقدر از خونه‌ی هدی رستمی گفتین که رفتم گشتم ببینم چیه. اولا که حدود نیم‌میلیون دنبال‌کننده؟ واقعا؟

ولی خونه… کار طراحی داخلی قابل‌توجهیه. جمع‌بندی من اینه که پروژه‌ی بسیار خوبیه برای مجله‌ها و عکس‌گرفتن و لایک‌گرفتن. اما نظر فنی من رو هم بشنوین:

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

۱. قبل از هرچیز پالت رنگ و مصالح: سفید و چوب و آبی. به قول دکتر علفیا مجرَّبه. شما نفر هزارمی هستین که امتحانش می‌کنید و البته جواب‌میده.

اشتباه: فقط یک قلم کف فضای نیمه‌باز؛ اون الگوی کاشی‌ها به‌شدت دمده‌ست. الگو‌های موازی (مترو استایل) اون چیزیه که آدم انتظارداره ببینه.

اما فاجعه نوع فینیشینگ کاشی‌هاست. کاشی کف باید ابرسیو (با کمی اصطکاک) باشه نه صیقلی. قانونا اگر کسی اونجا سربخوره و آسیب‌ببینه طراح و مجری مسوول‌ان. گرچه اون در کشویی عالیه. خراب‌کردن اون هم البته واقعا نبوغ می‌خواد.

۲. زمانی با یکی از طراحان داخلی نسبتا خوب سانفرانسیسکو کارمی‌کردم. می‌گفت شده پروژه رو ازدست‌بدم از این تخت‌های لبه‌دار نمی‌ذارم. می‌گفت خطرناکه و ساق پاشون همیشه کبودخواهدبود. چوب بازیافتی که دیگه واقعا زیاده‌رویه.

۳. آشپزخونه: اول خوبیش رو بگم؛ گاز رومیزی انتخاب خیلی خوبیه. بیشتر خانواده‌های ایرانی از فر اجاقشون استفاده‌نمی‌کنن. درعین‌حال یک کابینت اضافه براشون خیلی مهمه. اما گاز بدون هود؟ یا شما خیلی خارجی و آشپزی ایرانی نشناخت، یا این یک شوخی زشته. علی‌الخصوص که به‌جای متریال نسوز اطراف اجاق، کانتر چوبی و رنگ سفید داریم. بدون نابودکردن اون فضا حتی نیمرو هم نمیشه روی اون اجاق پخت.

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

این‌که ما دانش استفاده از چوب نداریم قبول، ولی دیگه آبکش چوبی از اون حرفاس. این آبکش‌های استیل ایکیا رو باید ۶ماه یه‌بار بندازی دور دوباره بخری، وای به حال اون باکس‌های چوبی. واقعا دوست‌دارم ۶ماه دیگه اون قفسه‌ها رو ببینم.

و اما اوپن‌شلف؛ ببینید یک چیزایی توی مجله‌ها و سایت‌ها منتشرمیشه که لزوما برای همه‌جا جواب‌نمیده. اساسا نقاط بسیار محدودی روی زمین هستند که شما گردوخاک ندارین و پول دارین و اوپن‌شلف می‌سازین، مثل میت‌لند فلوریدا یا تاهوی کالیفرنیا. نه مرکز شهر تهران.

النهایه، اگر نیم‌میلیون دنبال‌کننده ندارین که بخواین تحت‌تاثیرقرارشون بدین، این خونه برای شما کاربردی نیست. هرچی هم تو مجله و سایت معماری می‌بینید به معمارتون سفارش‌ندین!

قضیه‌ی هود رو، چون چند بار گفتن یه توضیح دیگه بدم؛ ببینید تو آمریکا و کانادا بدون هود به شما جواز ساخت و اجازه‌ی استفاده از فضا رو نمیدن.

انواعی از فن وجودداره که میشه پشت قفسه‌ها پنهانشون‌کرد و با دیتیل‌های خاص اون مکش رو تامین‌کرد. ولی بازمیگم بدون هود منطقی و حتی قانونی نیست!

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

کاربری دیگر با نام «Mrs Shin» نوشت:

در مورد خونه هدى رستمى منم نظرم رو بدم که لال از دنیا نرفته باشم.

١. از لحاظ کلى و با معیارهاى نرمال خیلى ایراد داره که خب طرف تعمدا این‌ها رو گذاشته. مثلا: گذاشتن قفسه به جاى کابینت، عدم وجود هود، کانتر چوبى مجاور گاز، عدم وجود کمد توى اتاق خواب، در نظر نگرفتن آبچکان و ..

ولى از نقطه نظر شخصى، طرف با توجه به لایف استایل خودش داده براش طراحى کردن، بنابراین هیچکدوم این ایراد‌ها وارد نیست. نمیشه بگى چرا پرده نزده تو اتاق خواب، دلش نخواسته نزده خب. به کسى چه!

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

٢. به عنوان یک کار معمارى داخلى، مشابه خارجى و داخلیش فراوونه. کار بدى نیست ولى اونقدر‌ها هم یونیک و خاص نیست.

٣. استفاده از گل و گیاه فرمول برنده است. زشت‌ترین فضا‌ها رو میشه با گیاه قابل تحمل و زیبا کرد ولى آیا گیاهى که بالاى شلف روى گاز قرار مى گیره زنده و سلامت مى مونه؟

شک دارم. البته به نظر میاد نور و تهویه خونه خوبه و این تا حدودى پراکندگى گیاه‌ها در همه فضا‌ها رو توجیه مى کنه. به‌هرحال اگر گیاه‌ها رو از این فضا حذف کنین قسمت عمده آمبیانس ناپدید میشه.

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

٤. آخرین چیزى که مى خوام بهش اشاره کنم هزینه بازسازیه. این یک کار کم هزینه و اقتصادى نیست. بسیار بعیده که کمتر از ٥٠٠ میلیون تومن، خرج شده باشه و این بدون در نظر گرفتن دستمزد معمار طراح داخلى و مجریه.

ما دو تا توالت رو توى خونه‌مون بازسازى کردیم و مقدار کمى کار چوبى سفارشى و مقدار زیادى خرده کارى برامون بیش از ١٠٠ میلیون تومن آب خورد. با در نظر گرفتن اینکه ما حتى کابینت هم عوض نکردیم. همین.

ماجرای جنجالی تغییر دکوراسیون منزل هدی رستمی

هم‌چنین کاربری با نام کاربری «خود شیرازی پندار» در این‌باره نوشت:

اینقدر گفتین که رفتم خونه هدی رستمی را دیدم.

خدایی چطور من اینا را نمیشناسم؟!

فقط بگم شما‌هایی که دلتون برای اون خونه ضعف رفته نمی‌تونین توش زندگی کنید. اون خونه کاملا نمایشی و ژورنالیه. تخت این‌جوری داشتم و همیشه پاهامون کبود بود. پنجره سرتاسری زیباست و پر نور، ولی نه تو اتاق خواب.

یک‌سره کردن فضا بدون هود در آشپزخانه معنیش اینه اون آشپزخانه استفاده چندانی نداره. اون میز‌های خوش آب و رنگ به ندرت توش غذای پخته داشت. فقط چیزی که دلمو برد اون تنور و گریل بود.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید