امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 366965 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1399 - 11:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به دنبال اجرای طرح فریب در منطقه قصر شیرین، فرماندهی قرارگاه نجف سپاه پاسداران دومین دستورالعمل عملیاتی در منطقه مهران را به قرارگاه نجف ۲ ابلاغ کرد. زمان اجرای عملیات در مهران نیز به تعویق افتاد. به گزارش صلح خبر، در جلد دوم از روزشمار چهل‌ودوم جنگ ایران و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به دنبال اجرای طرح فریب در منطقه قصر شیرین، فرماندهی قرارگاه نجف سپاه پاسداران دومین دستورالعمل عملیاتی در منطقه مهران را به قرارگاه نجف ۲ ابلاغ کرد. زمان اجرای عملیات در مهران نیز به تعویق افتاد.

به گزارش صلح خبر، در جلد دوم از روزشمار چهل‌ودوم جنگ ایران و عراق که با عنوان «آزادسازی مهران؛ شکست استراتژی دفاع متحرک عراق» از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است  به تعویق دوباره زمان اجرای «عملیات کربلای ۱» در مهران اشاره شده است. در این کتاب می خوانیم: «بر اساس تدبیر فرماندهی قرارگاه نجف مبنی بر غافلگیری دشمن، نیروهایی از سپاه پاسداران از روز قبل در منطقه قصر شیرین طرح مانور فریب را با اقداماتی نظیر ستون کشی با استفاده از خودروهای سنگین کمرشکن، اتوبوس و خودروهای نظامی در طول شبانه‌روز آغاز کردند تا بدین‌وسیله با تظاهر به آمادگی برای حمله در این منطقه، تمرکز نیروهای عراقی را از فعالیت‌های یگانه‌ای سپاه در منطقه مهران که آماده اجرای عملیات برای آزادسازی این شهر هستند، منحرف کنند.

در چنین وضعیتی فرماندهی قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، دستورالعمل عملیاتی در منطقه مهران را صادر کرد که در آن آمده است: این قرارگاه با توکل به عنایات الهی در منطقه عمومی مهران تک ایذایی و اصلی اجرا کرده و ضمن انهدام دشمن و تجزیه قوای آن در منطقه مهران، اقدام به تصرف و تأمین ارتفاعات ۲۵۰، ۲۲۵ (معروف به تپه غلامی) خواهد کرد.

همچنین ازآنجاکه آمادگی کامل یگان‌ها برای اجرای عملیات، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است به دلیل آماده نبودن یکی دو یگان اجرای عملیات برای بار دوم به ۲۴ ساعت بعد موکول شد.

ابراز نگرانی شدید واحد حفاظت‌واطلاعات سپاه از لوو رفتن عملیات کربلای ۱

واحد حفاظت‌واطلاعات سپاه شمال در گزارشی به فرمانده این سپاه از کم‌توجهی برخی یگان‌های رزمی، اشخاص و مسئولان نظامی و سیاسی به مسائل حفاظتی و امنیتی در منطقه فعلی رمضان (منطقه عمومی مهران) ابراز نگرانی شدید کرد. نظر به اینکه طرح و برنامه‌ریزی فرماندهان سپاه پاسداران برای اجرای عملیات و بازپس‌گیری منطقه اشغال‌شده مهران به روزهای حساس خود رسیده است، یگان‌های رزمی و پشتیبانی باید بیش‌ازپیش موظف به رعایت اصول حفاظتی و امنیتی باشند.

احتمال استفاده عراق از سلاح شیمیایی

واحد اطلاعات سپاه یکم جنوب (کربلا) در گزارشی به فرماندهی سپاه، ضمن تشریح ترتیب نیروی دشمن در منطقه فاو، درباره احتمال استفاده عراق از سلاح شیمیایی و تقویت نیروهایش هشدار داد. غلامرضا محرابی مسئول واحد اطلاعات قرارگاه کربلا، با یادآوری اینکه دشمن بعثی پس از شکست‌های پی‌درپی در عملیات‌های گذشته در حین عملیات خیبر و بدر و به‌تازگی در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو رو به استفاده از سلاح‌های شیمیایی آورده، هشدار داد که احتمال تکرار این کار در عملیات‌های آتی هم دور از انتظار نیست. ضمن اینکه دشمن در منطقه مسئولیت سپاه هفتم، خود را به ۵ گروهان شیمیایی (ش.م.ر) تجهیز کرده است.

درخواست فرمانده کل سپاه پاسداران برای انتقال سریع مسئولیت‌ها از نیروی زمینی ارتش به سپاه

نظر به مأموریت جدید قرارگاه رمضان، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار انتقال سریع مسئولیت‌ها از نیروی زمینی ارتش به سپاه پاسداران شد. محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، با اشاره به مذاکرات و توافق فی‌مابین که بر مبنای آن مقررشده بود مأموریت عملیات نامنظم علیه دشمن بعثی عراق به قرارگاه عملیات نامنظم سپاه (قرارگاه رمضان) واگذار شود، از وی درخواست کرد تا به نیروی زمینی ارتش دستور دهد که «مسئولیت اداره و به‌کارگیری نیروهای بارزانی را ازاین‌پس به سپاه محول نموده و به‌منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم و جلوگیری از کاهش توان رزمی منطقه در اثر تغییر و تحولات ایجادی، نیروهای فعلی به‌کارگیرنده بارزانی ها از نزاجا به یکی از دو صورت زیر در اختیار سپاه قرار گیرند:

تیپ ۳ لشکر نوهد برای مدت یک سال تحت کنترل عملیاتی سپاه قرار گیرد.

۳۰ نفر از پرسنل تیپ مذکور بنا به درخواست سپاه برای یک سال به سپاه مأمور گردند.»

اعزام اجباری دانش آموزان به پادگان‌های آموزش نظامی

اعزام اجباری دانش آموزان به پادگان‌های آموزش نظامی، احداث یک رادار مخابراتی در کردستان و اعدام یک فرمانده نظامی از مهم‌ترین اخبار مربوط به عراق است.

رکن ۲ لشکر ۲۸ پیاده در گزارشی اعلام کرد که رژیم بعث عراق به‌تازگی دانش آموزان و کارمندان مدارس شهر سلیمانیه را به‌طور اجبار به مراکز آموزش نظامی اعزام و با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرده است که علاوه بر تعطیلات تابستان، سه ماه پاییز نیز مدارس تعطیل بوده و دانش آموزان و کارمندان مدارس بایستی به مدت ۶ ماه در جبهه‌ها به‌صورت آماده‌باش استقرار یابند. این عمل رژیم بعثی با واکنش مردم مواجه شد و درنتیجه مردم شهر سلیمانیه علیه این رژیم تظاهرات گسترده‌ای کردند.

همچنین در نزدیکی سه‌راهی دربندیخان – حلبچه – برزنجه واقع در غرب روستای کانی‌پانکه یک رادار تلویزیونی احداث شد که به‌تازگی مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

در ماه مبارک رمضان، یکی از سران گردان‌های الخفیه در منطقه اربیل به نام جعفرآغا به علت سرپیچی از دستورات ارشد زیباری در شهر دهوک عراق به دستور صدام و در حضور عده کثیری از سران گردان‌های الخفیه اعدام شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید