امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 332771 |
تاریخ انتشار : 14 دی 1398 - 5:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران بر لزوم همکاری و کمک بیشتر بانک ها به صنایع و تولیدکنندگان سطح استان تهران تاکید کرد. فریدون عطایی در گفت‌وگو با صلح خبر، در تشریح روند تلاش برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی  استان تهران گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران بر لزوم همکاری و کمک بیشتر بانک ها به صنایع و تولیدکنندگان سطح استان تهران تاکید کرد.

فریدون عطایی در گفت‌وگو با صلح خبر، در تشریح روند تلاش برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی  استان تهران گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جهت تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی تصمیماتی اتخاذ می شود؛ اما متاسفانه بعضی از بانک ها همکاری لازم را برای اجرای مصوبات ستاد ندارند و بر همین اساس برخی مشکلات واحدهای تولیدی حل نشده باقی مانده است.
وی افزود: امروز در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفتیم و از این حیث موانع و مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است لذا می طلبد دستگاه ها با همکاری بیشتری نسبت به حل مشکلات اقدام کنند؛ اما در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: در آیین نامه سال 1394 مقرر شده است بدهکار می‌تواند با پرداخت 20 درصد از بدهی‌ خود از سرفصل مطالبات غیرجاری به طبقه جاری تبدیل شود همچنین مقرر شده مؤسسه اعتباری موظف است بدهی‌های غیرجاری واحد تولیدی دارای مصوبه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به مدت سه سال امهال کند. این موارد درحالی مقرر شده بود که هنوز اثر تحریم ها به این حد نرسیده بود.

عطایی تاکید کرد: در آئین‌نامه سال جاری، مقرر شده است بدهکار با پرداخت 20 درصد از بدهی و پرداخت 6 ماه اقساط منظم فقط یک طبقه غیرجاری تغییر پیدا می‌کند. به این ترتیب در سال جاری توجه کمتری به تولیدکنندگان شده است از سوی دیگر دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی در خصوص تسهیلات رونق تولید در سال 98، نسبت به سال‌های 96 و 97 برای احیاء و به ظرفیت رساندن واحدهای مشکل‌دار راکد و نیمه‌فعال هیچگونه مشوقی خاص دیده نمی‌شود.

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری تهران افزود: آن واحد تولیدی دارای یک برگ چک برگشتی نمی‌تواند از هیچگونه خدمات بانکی برخوردار شود و با توجه به شرایط فعلی نیاز است که تولیدکنندگان از کمک‌های بیشتری از سوی بانک‌ها بهره‌مند شوند تا بتوانیم مشکلات را حل کنند.

عطایی خاطرنشان کرد: جلساتی به عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی یا کارگروه رفع موانع تولید برگزار می‌شود که مصوبات این جلسات چندان مورد توجه بعضی از بانک‌ها قرار نمی‌گیرد و با این مصوبات به عنوان شرایط عادی برخورد می‌کنند و این موضوع را از سوی استانداری در آینده پیگیری بیشتری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید