امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 254644 |
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1397 - 12:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس گروه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید با بررسی‌های دقیق مشکلات نسبت به هر چه بهتر شدن وضعیت موجود در بحث مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های لازم، به نتیجه مطلوب برسند. […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس گروه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید با بررسی‌های دقیق مشکلات نسبت به هر چه بهتر شدن وضعیت موجود در بحث مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های لازم، به نتیجه مطلوب برسند.

به گزارش صلح خبر، یدالله نظری دوشنبه ۱۵ بهمن در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر با موضوع “آسیب‌شناسی اجتماعی و مبارزه با موادمخدر” افزود: در راستای سیاست کلان اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر باید به سمت استفاده از تمامی ظرفیت گروه‌ها، اقشار و طبقات مردمی پیش برویم که برای تحقق این هدف، سازمان‌های مردم نهاد از شاخص‌ترین اقشار هستند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر نیز توسعه مشارکت‌های اجتماعی است، اظهار کرد: باید این باور را در سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کنیم که در سه حوزه برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت سهیم شوند و نقش خود را در راستای مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.

رئیس اداره نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: باور و اعتقاد راسخ وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز توجه به حوزه سازمان‌های مردم نهاد و مردمی کردن این مبارزه است و مردم باید این حوزه را از خود بدانند و پای کار بیایند.

نظری افزود: یکی از اولویت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی کمک‌های مالی با عنوان مساعدت به سازمان‌های مردم نهاد است که این مساعدت در قالب طرح‌هایی که از سوی سمن‌ها ارائه می‌شود، در سه سطح پرداخت می‌شود.

وی خواستار بهره‌گیری سمن‌ها از این تسهیلات شد و اعلام نمود: آمار سازمان‌های مردم نهادی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان “شرکای اجتماعی” همکاری می‌کنند، هر سال رو به افزایش است و این افزایش نشان از موفقیت دفتر ستاد دارد.

نظری ابراز امیدواری کرد: به ازای افزایش سازمان‌های مردم نهاد همواره شاهد کاهش آسیب‌های حوزه اعتیاد و مواد مخدر باشیم چراکه این تکلیفی است که در برنامه ششم توسعه تعیین شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با بیان اینکه حدود ۹۱ درصد مردم نگران و دغدغه مواد مخدر و اعتیاد را دارند، تنوع مواد مخدر، پولشویی در این حوزه و فضای مجازی را سه معضل مهم در حوزه مواد مخدر عنوان کرد.

سیدرسول حسینی با بیان اینکه ۵۷۰ نوع ماده مخدر امروز در سطح جهان مصرف می‌شود که زنگ خطر و سونامی برای اقشار مختلف به ویژه جوانان به شمار می‌رود، افزود: در کنار اقدامات مبارزه با مواد مخدر و درمان آن باید با برنامه ریزی های دقیق نسبت به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مضرات آن و آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد خانواده‌ها با جوانان اقدام کرد تا فرهنگسازی مناسبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه صورت پذیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با تأکید بر اینکه با شکل گیری شورای محلات و سازمان‌های مردم نهاد، آحاد مردم را باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر مشارکت دهیم، یادآور شد: در حال حاضر یک برانگیختگی و انزجار عمومی نسبت به مواد مخدر در ملایر ایجاد شده که باید استمرار یابد.

حسینی با اشاره به شناسایی و تخریب مکان‌های تجمع معتادان در سطح این شهرستان گفت: از ۱۴ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی که در سطح استان به بهبودیافتگان پرداخت شده، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به ملایر بوده است.

وی عنوان کرد: برای مردمی‌تر کردن مبارزه با مواد مخدر نشست‌ها و گفتمان‌های فصلی متعددی را با سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار می‌کنیم تا در ارزیابی مشکلات و موانع، راهکارهای مؤثر بررسی و ارائه شود.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به بیان عملکرد سازمان‌های مردم نهاد تحت پوشش اداره ورزش و جوانان پرداخت و همکاری مسئولان را در زمینه پیشرفت و اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌ها در شهرستان خواستار شد.

مهدی رضایی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد، بازوی توانمندی در راه رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی جوانان هستند، افزود: تاکنون ۲۸ سازمان مردم نهاد در این شهرستان مجوز گرفته‌اند که ۱۲ سمن نیز در دست اقدام است.

وی به نقش مؤثر سمن‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف به ویژه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بار اصلی مشکلات و مسائل فرهنگی روی دوش سمن‌هاست که تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

رضایی خواستار حمایت بیشتر سمن‌ها و اختصاص مکانی ویژه برای فعالیت سمن‌های این شهرستان شد و اظهار کرد: مشارکت جوانان این شهرستان با سمن‌ها در سطح کشور کم نظیر است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید