امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 212893 |
تاریخ انتشار : 30 آذر 1396 - 15:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری تأکید کرد که باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شود. به‌گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری تأکید کرد که باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شود.

به‌گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری گفت: «متأسفانه در سال‌های اخیر در معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بیشتر به حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز شده و حوزه برنامه‌ریزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‌ریزی به‌عنوان مغز متفکر هر سازمان است که باید با اتاق‌های فکر شکوفا شود.» 

او با اشاره بر لزوم احیای دفتر برنامه‌ریزی تصریح کرد: «خوشبختانه نگاه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به احیای حوزه برنامه‌ریزی نیز بسیار جدی و مثبت است.» 

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه باشد از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کرد افزود: «متأسفانه از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده نمی‌شود. همچنین باید سرمایه‌گذاران را آگاه کرد که در کدام بخش‌ها و نواحی سرمایه‌گذاری کنند و در حوزه سرمایه‌گذاری نیازسنجی صورت گیرد.» 

او اعلام نمود: «قیمت بالای پول برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری یکی دیگر از مشکلاتی است که در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد. باید برای این مسئله راهکاری پیدا کرد که تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد، این مسئله را می‌توان با مشوق‌های مختلف حل و فصل کرد.» 

اوحدی ادامه داد: «یکی دیگر از مشکلاتی که در سال‌های اخیر به چشم می‌آید صدور موافقت‌های اصولی برای احداث هتل و زیرساخت‌های گردشگری در تعداد بالا است اما متأسفانه برخی از این موافقت‌های اصولی به نتیجه مطلوب منجر نشده‌اند. با آسیب‌شناسی صورت گرفته مشخص شد که یکی از مهم‌ترین دلایل این اختلال، عدم توانمندی مالی افراد سرمایه‌گذار است. در نتیجه باید در کمیته‌ای، توانمندی مالی این سرمایه‌گذاران به اثبات برسد تا در زمینه ضوابط بانکی با مشکل مواجه نشوند و بتوانند پروژه را به ثمر برسانند.» 

او با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد گفت: «اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود مردم و کشور را فواید گردشگری محروم کرده‌ایم.» 

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر لزوم تدوین طرح جامع توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: «همچنین باید راهکاری برای حل مشکل تأمین زمین که سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با آن مواجه هستند اندیشید، زیرا اگر این مشکل حل شود رغبت سرمایه‌گذاران برای مشارکت بسیار افزایش پیدا می‌کند.» 

اوحدی اعلام کرد: «با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و رئیسان ارشد صندوق توسعه ملی داشت که این جلسه با نتایج مطلوبی همراه بود و منجر به تهیه تفاهم‌نامه‌ای شد که این تفاهم‌نامه راهکارهایی خوبی و افق جدیدی را در سال ۹۷ برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فعال خواهد کرد.» 

او تأکید کرد: «جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. به‌همین منظور باید بسته‌های مشخصی با استانداردهای بین‌المللی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه شود که این مسئله در دستور کار است.» 

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام نمود: «ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر تشکیل اتاق فکری در معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی تأکید دارد تا بتوان از ظرفیت‌های علمی و تجربه ارزشمند بخش خصوصی استفاده کرد.» 

جواد قاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری نیز در این جلسه گفت: «با حضور آقای اوحدی و با توجه به تجربه او امید به بهبود حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی افزایش یافته است، امیدواریم که این انجمن بتواند بهتر از پیش به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای پیش‌برد مأموریت‌های محوله‌اش کمک کند.» 

رحیم‌پور یکی از اعضای هئیت مدیره انجمن متخصصان گردشگری در ادامه گفت: «متأسفانه پول در ایران گران است و سرمایه‌گذاران با این پول گران، تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند.» 

او افزود: «شهر تهران در اکثر حوزه‌های زیرساختی پیشرفت کرده است اما متأسفانه در بحث هتل‌سازی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری پیشرفت چندانی در این شهر صورت نگرفته است. امیدواریم با حضور آقای اوحدی روزنه‌های جدیدی را در این دو حوزه باز شود.» 

محسن امامی نیز در این نشست تأکید کرد: «متأسفانه بخش برنامه‌ریزی در این معاونت مغفول مانده و بیشتر بر روی سرمایه‌گذاری تمرکز شده است. این انجمن می‌تواند بازوی خوبی برای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی این سازمان باشد.» 

علی‌اکبر غمخوار دیگر عضو هیئت‌مدیره انجمن متخصصان گردشگری نیز در این جلسه با بیان اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است گفت: «باید برای حل مشکلات در حوزه گردشگری و رونق این حوزه برنامه‌های کوتاه‌مدت و فوری را در کنار برنامه‌های بلندمدت دنبال کنیم.» 

غمخوار با بیان اینکه امید دارم سابقه مدیریتی آقای اوحدی موجب تحول در کشور شود بر لزوم باید تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری تأکید کرد و گفت: «باید الگوی توسعه در بخش‌های سیاحتی، زیارتی و… مشخص شود تا زیرساخت‌های گردشگری متناسب با ظرفیت هر منطقه توسعه پیدا کنند. به‌عنوان مثال اصفهان با کمبود هتل مواجه است اما مثلا هتل‌ها در شهرهایی نظیر مشهد که از نظر هتل تقریبا اشباع است ساخته می‌شود.» 

او افزود: «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشخص کند که زیرساخت‌های گردشگری باید کجا توسعه پیدا کند و کجاها متوقف شود. هتل‌ها باید با توجه به نیاز منطقه احداث شوند تا بتواند درصدر اشتغال خوبی داشته باشند. باید برنامه ساخت هتل با نقشه راه گردشگری هماهنگ باشد. همچنین تورگردانان را باید توجیه کرد تا تورهایشان را به کدام شهرها هدایت کنند.» 

غمخوار با بیان اینکه منابع گردشگری با جاذبه‌های گردشگری بسیار تفاوت دارد تصریح کرد: «منابع گردشگری باید با اقدامات مناسب به جاذبه تبدیل شوند. همچنین باید پول ارزان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود و قوانین تضمین‌پذیر برای سرمایه‌گذاری در نر گرفته شود.» 

او ادامه داد: «باید بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعریف شود. همنین شهرداری‌ها باید هتل‌ها را نیز جزو خدمات شهری حساب کنند و به هتل‌ها نیز مانند پارک‌ها، فرهنگسراها و… نگاه کنند تا سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران به‌صرفه باشد. در دنیا معمولا وقتی هتلی بین پنج تا هفت سال به بازگشت سرمایه‌برسد اقتصادی است در حالی‌که این میزان در هتلی مثل هتل آزادی حتی به ۳۰ سال می‌رسد.» 

حسین خسروآبادی نیز در این جلسه تأکید کرد که باید سهم حوزه گردشگری از صندوق توسعه ملی مشخص شود زیرا این مسئله باعث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران می‌شود.» 

اعضای هیئت‌مدیره انجمن متخصصان گردشگری همچنین پیشنهاد برگزاری «همایش توسعه صنعت هتلداری کشور: چالش‌ها و راهکارها» را در اسفند ۹۶ مطرح کردند.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید