امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 121026 |
تاریخ انتشار : 23 آبان 1395 - 17:59 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ لاریجانی: وحدت گروه‌های عراقی در مقابله با بحران‌های سیاسی و امنیتی ضرورت دارد علی لاریجانی یکشنبه-23 آبان- در دیدار با خضیر الخزاعی رئیس دفتر سیاسی الدعوه تنظیم العراق عراق و معاون اسبق رئیس جمهور عراق افزود: وجود یک عراق امن و باثبات همراه با رفاه کامل برای تمام مردم […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

لاریجانی: وحدت گروه‌های عراقی در مقابله با بحران‌های سیاسی و امنیتی ضرورت دارد

علی لاریجانی یکشنبه-23 آبان- در دیدار با خضیر الخزاعی رئیس دفتر سیاسی الدعوه تنظیم العراق عراق و معاون اسبق رئیس جمهور عراق افزود: وجود یک عراق امن و باثبات همراه با رفاه کامل برای تمام مردم این کشور در دوره پس از دوران حکومت سیاه رژیم سابق از خواسته های همیشگی مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مناسبات خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از عراق به عنوان دو کشور برادر و مسلمان در همجواری ایران نام برد.

لاریجانی افزود: خبرهای خوب پیروزی‌های اخیر نیروهای عراق بر تروریست‌های تکفیری که بیشترین جنایات دهشتناک ضد بشری را در منطقه انجام داده اند باعث مسرت منطقه و ما است و امیدواریم شاهد روزهای بهتری در مقطع حساس کنونی کشور همسایه مان باشیم.

رئیس قوه مقننه ابراز امیدواری کرد: با اتحاد و ائتلاف نیروهای مختلف سیاسی در عراق و اتخاذ سیاست های منسجم در مقابله با مشکلات مختلف از جمله مسائل اقتصادی و تکیه بر تولیدات داخلی در این کشور رفاه و آرامش به طور کامل در آنجا تحقق یابد و در این راستا جمهوری اسلامی آماده است تجارب خود را در اختیار برادران عراقی قرار دهد.

لاریجانی وحدت همه گروه‌های عراقی را در مقابله با بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور ضرورتی اساسی برشمرد.

*خضیر الخزاعی:بزودی شاهد پاک شدن خاک عراق از لوث وجود تروریست‌ها خواهیم بود

«خضیر الخزاعی» معاون رئیس جمهور سابق عراق نیز در این دیدار نیز با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی بین دو کشور ایران و عراق گفت: دو کشور مسلمان و همسایه ایران و عراق از روابط مستحکمی براساس احترام و منافع متقابل برخوردار هستند.

معاون رئیس جمهور سابق عراق با اشاره به اهمیت وقوع انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی در قریب به چهار دهه قبل، آنرا حرکتی لازم و متبارک برای پیروان واقعی خط اسلام ارزیابی کرد و افزود: امام خمینی شخصیتی بود که راه انبیای الهی را ادامه داد.

رئیس دفتر سیاسی الدعوه تنظیم العراق عراق در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن تشریح شرایط میدانی مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش در خاک عراق بویژه در موصل گفت: نیروهای مسلح عراق در کنار نیروهای مردمی حشد الشعبی که مشروعیت خود را از مردم و مرجعیت دینی گرفته اند، مبارزه خستگی ناپذیری را در قلع و قمع تروریست‌ها در این کشور انجام داده‌اند و بزودی شاهد پاک شدن خاک عراق از لوث وجود تروریست‌ها خواهیم بود.

الخزاعی با تقدیر از کمک های موثر جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات و آرامش در عراق خاطرنشان ساخت: مسیر دشوار ایجاد جامعه‌ای امن و باثبات همراه با رونق اقتصادی در عراق باید با اتحاد هرچه بیشتر نیروهای مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه متکثر این کشور ادامه یابد.

وی تقویت و همگرایی روابط کشورهای عربی و اسلامی را یک ضرورت خواند.

29217

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید