امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 251089 |
تاریخ انتشار : 01 بهمن 1397 - 18:42 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر امروز علیرغم کاهش بهای طلای جهانی، قیمت انواع طلا و ارز در ایران تا حدودی روند افزایشی داشت. به گزارش صلح خبر، ساعت ۱۸ امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش هزار تومانی نسبت به دیروز به ۳۷۰ هزار تومان رسید. در همین حال قیمت سکه تمام بهار […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

امروز علیرغم کاهش بهای طلای جهانی، قیمت انواع طلا و ارز در ایران تا حدودی روند افزایشی داشت.

به گزارش صلح خبر، ساعت ۱۸ امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش هزار تومانی نسبت به دیروز به ۳۷۰ هزار تومان رسید. در همین حال قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسیده که نسبت به روز گذشته ۲۰ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد. قیمت سکه طرح جدید نیز با افزایش ۳۲ هزار تومانی به چهار میلیون و ۹۲ هزار تومان رسید و نیم سکه با قیمت دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان بیش‌تر از دیروز) خرید و فروش شد. قیمت ربع سکه هم با افزایش ۴۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با افزایش ۱۵ هزار تومانی به ۷۰۰ هزار تومان رسید.

این در حالی است که در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۲۷۹ دلار بوده که نسبت به دیروز دو دلار هم کاهش داشته است.

افزایش قیمت دلار و یورو

اما نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست امسال ازسوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، روز گذشته حدود ۱۱ هزار و ۳۳۰ تومان بود که ساعت ۱۴ امروز (اول بهمن) نرخ خرید آن در بانک‌ها با افزایش ۲۱۰ تومانی به ۱۱ هزار و ۵۴۵ تومان رسید.

ازسوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز با روند افزایشی همراه بود؛ به‌طوری‌که قیمت خرید هر یورو در روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۲۶ تومان بود و امروز با افزایش ۲۰۷ تومانی به  ۱۳ هزار و ۱۳۳ تومان رسید. 

بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز با افزایش ۲۶۶ تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۴ هزار و ۸۵۶ تومان می‌خریدند.

شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان هم‌چنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند.

نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل نیز امروز با افزایش ۲۴۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۵۱۷  هزار تومان رسید که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسید؛ یعنی ۳۰۰ تومان بیش‌تر از دیروز.

براساس اعلام بانک مرکزی ایران، بر اساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز، نرخ خرید هر دلار آمریکا با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان و نرخ فروش آن هم با همین مقدار افزایش به  ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. هم‌چنین نرخ خرید هر  یورو با افزایش ۵۰ تومانی نسبت به دیروز به  ۱۳ هزار و  ۲۰۰ تومان و نرخ فروش هر اسکناس یورو هم با همین مقدار افزایش به ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید