امروز: پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 23 ذو القعدة 1445 | 2024-05-30
کد خبر: 243276 |
تاریخ انتشار : 08 آبان 1397 - 17:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: پس از واقعه عاشورا زیارت و عزاداری، عاملی برای پایداری اسلام بوده است؛ زیرا قبر امام حسین(ع) کانون مبارزات بین‌المللی شد. امروز جهان با رجوع به امام حسین(ع) به دین اسلام گرایش پیدا می‌کند. به گزارش صلح خبر، حجت الاسلام […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: پس از واقعه عاشورا زیارت و عزاداری، عاملی برای پایداری اسلام بوده است؛ زیرا قبر امام حسین(ع) کانون مبارزات بین‌المللی شد. امروز جهان با رجوع به امام حسین(ع) به دین اسلام گرایش پیدا می‌کند.

به گزارش صلح خبر، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین حسینی (ع) که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین به مسلمانان ایران و جهان و با تشکر از مردم که از ساعات اولیه امروز در تمام شهرها و به‌خصوص تهران در این پیاده‌روی حاضر شدند و مسیر را به عنوان بازماندگان از اربعین طی کردند، گفت: در اربعین دو نکته قابل توجه داریم؛ اول اینکه دشمنان اسلام نقشه‌ای را طراحی کرده بودند که با شهادت امام حسین (ع) پرونده دین را ببندند و اجازه ندهند دین پرورش پیدا کند اما حادثه عاشورا موجب شد این امر خنثی شود.

وی گفت: شاید بعد از عاشورا ‌بعد از آن حادثه یک چنین تحلیلی سخت بود اما امروز راحت می‌شود فهمید که کدام جبهه زنده مانده است. این همه شور از کربلا تا ایران اسلامی و حتی در پایتخت کشورهای اروپایی همچون لندن و آمریکا و همه جای جهان نشان می‌دهد که این شعار زنده است و شرکت‌کنندگان فقط شیعیان نیستند بلکه یهود و مسیح و همه جذب شعار عاشورا شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: امروز به خوبی می‌توانیم تحلیل کنیم که به دنباله حادثه عاشورا انقلاب اسلامی پدید آمد و به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و امروز توانسته در برابر مستکبران قد علم کرده و از حیثیت انسان‌ها دفاع کند؛ این حقیقتی است که نهضت حسینی به پیروزی رسیده است و همگان هم می‌دانند.

قاضی عسکر با تاکید بر این مطلب که عاشورا بخش دومی هم داشت که بسیار تاثیرگذار بود، گفت: بخش دوم حادثه عاشورا که بسیار مهم است، به رفتار حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) برمی‌گردد؛ این دو بزرگوار اجازه ندادند دشمن اعلام پیروزی کند و این مطلب مهم و حساسی است. زیاد شنیده‌اید که پس از عاشورا دشمنان تصمیم داشتند که در کوفه و شام اعلام پیروزی کنند. در کوفه ابن زیاد و یارانش سر شهدا را به نشانه پیروزی بر سر نیزه گذاشتند و اسرا را هم به نشانه پیروزی آوردند و این مجلس برای آنها مهم بود؛ اما اسرا با اقتداری وصف ناشدنی آمدند این اقتدار فقط در مکتب حسینی به وجود می‎‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: امروز این رفتار را در امثال شهید حججی‌ها مشاهده می‌کنیم، این شهید وقتی به دست اشرار افتاد با کمال اقتدار به شهادت ‌رسید، امام سجاد(ع) از همه در اجرای فرامین دینی پیش‌قدم‌تر است، در مجلس ابن زیاد ناگهان حضار دیدند که جوانی بدون اعتنا به ابن زیاد نشست و بااقتدار خود را معرفی کرد و ابن زیاد شروع کرد به جو روانی اما فهمید نمی‌تواند کاری کند و دستور داد امام را شهید کنند و مانع سخنرانی حضرت زینب و امام شد.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: در خود شهر شام هم همین امر رخ داد، مردم به میدان شهر آمدند و خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را شنیدند و  سخنان آن حضرت نشان داد شهادت شکست نیست بلکه شهادت پیروزی است. در این خطبه‌ها حضرت زینب(س) رو به یزید فرمود «ما را نمی‌توانید محو کنید».

قاضی‌ عسکر ادامه داد: پس از واقعه عاشورا موضوعی که بسیار مهم به شمار می‌رود زیارت و عزاداری بود، همین زیارت و عزاداری عاملی برای پایداری اسلام بوده است زیرا قبر امام حسین(ع) کانون مبارزات بین‌المللی شد، امروز جهان با رجوع به امام حسین(ع) به دین اسلام گرایش می‌آورد.

وی عنوان کرد: حماسه امام حسین(ع) نگذاشت آیندگان زیر بار ظلم بروند، هدف آمریکا این بود که سوریه و عراق را بگیرد و سپس به سراغ مقاومت لبنان بروند و در نهایت به سمت ایران بیایند و با این کار دنیا را تک قطبی کنند ولی دیدید با مبارزات جوانان ما و نیروهای مقاومت این اتفاق رخ نداد و اینها نشأت گرفته از حماسه حسینی بود.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: حرکت امام حسین(ع) در ۱۴۰۰ سال پیش همچنان در عصر آینده ادامه دارد، امروز شور حسینی باعث شده است که عراقی‌هایی که زمانی به خاطر زور صدام به سوی ما تفنگ کشیدند امروز تمام آنچه را دارند در طبق اخلاص در اختیار مردم ایران بگذارند.

قاضی‌ عسکر گفت: امسال خیلی توطئه شد تا اربعین را کمرنگ کنند اما خداوند متعال نخواست و امسال هم با شور و شعور این مراسم برگزار شد، ما باید اربعین را به عنوان یادگار اهل‌بیت(ع) حفظ کنیم، خداوند وعده داده است که «قطعا خدا با شما است و فداکاری‌های شما را فراموش نمی‌کند».

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید