امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 119563 |
تاریخ انتشار : 12 آبان 1395 - 20:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ اجتماع > اجتماعی – قاچاقچی انسان وقتی دید یکی از مهاجران غیرقانونی حاضر نیست هزینه سفرش را پرداخت کند، نقشه گروگانگیری کشید. او با اجير كردن 2برادر، جوان افغان را ربود و 14روز او را در غل و زنجير نگه داشت تا به پولش برسد.اين قاچاقچي انسان كه اهل افغانستان است، در […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

اجتماع > اجتماعی – قاچاقچی انسان وقتی دید یکی از مهاجران غیرقانونی حاضر نیست هزینه سفرش را پرداخت کند، نقشه گروگانگیری کشید.

او با اجير كردن 2برادر، جوان افغان را ربود و 14روز او را در غل و زنجير نگه داشت تا به پولش برسد.اين قاچاقچي انسان كه اهل افغانستان است، در زابل زندگي مي‌كند و با دريافت پول از هموطنانش آنها را به‌صورت غيرقانوني به ايران منتقل كرده و به پايتخت مي‌رساند. او با اين كار ميليون‌ها تومان پول به جيب زده بود و از همه طعمه‌هايش مبالغ هنگفتي مي‌گرفت اما يكي از گروه‌هايي كه وي به تهران قاچاق كرد، اعضاي خانواده‌اي بودند كه او را فريب دادند.

اين خانواده كه از آشنايان او بودند به مردقاچاقچي وعده دادند كه پس از رسيدن به تهران، پول را به‌حساب وي واريز مي‌كنند اما مدتي كه گذشت خبري از پرداخت پول نشد. قاچاقچي انسان براي گرفتن پول بارها با اعضاي اين خانواده تماس گرفت اما آنها طفره مي‌رفتند تا اينكه براي انتقام و رسيدن به پولش نقشه گروگانگيري كشيد. اين مرد براي اجراي اين سناريو، 2برادر افغان را در تهران اجير كرد تا نقشه‌اش را عملي كنند اما خيلي زود دستش رو شد.

  • شكايت

مدتي قبل مرد ميانسالي به دادسراي جنايي تهران رفت و گفت كه 14روز در ساختماني نيمه كاره زنداني بوده است. وي در توضيح ماجرا گفت: چند وقت پيش به‌صورت غيرقانوني به ايران آمدم تا كار كنم و سرمايه‌اي به‌دست آورم. در اين مدت با چند نفر دوست شده بودم. در ميان آنها 2 برادر بودند كه در مدت كوتاهي خيلي به من نزديك شدند. آنها هموطنم بودند و اين اواخر با هم رفت‌وآمد زيادي داشتيم تا اينكه 2هفته پيش مرا به خانه‌شان دعوت كردند.

وي ادامه داد: آن روز از من خواستند تا در حوالي شوش منتظرشان باشم. من دقايقي در ميدان ايستادم تا اينكه 2 برادر با خودروي پژو سر قرار آمدند و مرا سوار ماشين‌شان كردند. آنها به جاي خانه‌شان مرا به ساختماني نيمه ساز بردند. ابتدا تصور كردم كه كار جديدي برايم سراغ دارند اما ناگهان با تهديد به سمت من حمله كردند و دست و پايم را با غل و زنجير بستند و شكنجه‌ام دادند. آنها شرط آزادي‌ام را پرداخت پول عنوان كردند اما من آه در بساط نداشتم و هرچه كار كرده بودم خرج خانواده‌ام شده بود. برادران گروگانگير مجبورم كردند كه با دوستانم تماس بگيرم و درخواست 4ميليون تومان پول كنم.

يكي از دوستانم اين مبلغ را به‌حساب آنها واريز كرد. پس از آن با ضرب و شتم از من خواستند پاي سفته 10ميليون توماني و تعهدنامه‌اي را امضا كنم. آنها پاي تعهدنامه نوشته بودند كه من ظرف كمتر از يك‌ماه بايد مقداري پول جور كنم و بدهكاري‌ام را بپردازم. به جز اين، آدم ربايان با خانواده‌ام تماس گرفتند و براي آزادي‌ام درخواست 20ميليون تومان پول كردند. خانواده‌ام بخشي از اين پول را جور كرده و به‌حساب متهمان واريز كردند تا اينكه پس از گذشت 14روز اسارت، آزادم كردند. آنها حتي تهديدم كردند كه اگر شكايت كنم جان من يا يكي از اعضاي خانواده‌ام را مي‌گيرند.

  • دستگيري

با اعلام اين شكايت، تيمي از مأموران با دستور قاضي سهرابي بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند تا اينكه با انجام رديابي‌ها و اقدامات ويژه يكي از متهمان دستگير شد. وي در بازجويي‌ها به گروگانگيري و اخاذي اقرار كرد و مدعي شد كه از سوي يك قاچاقچي انسان براي آدم‌ربايي اجير شده بود.

وي گفت: يكي از دوستانمان در زابل زندگي مي‌كند. او قاچاقچي انسان است و هموطنان‌مان را براي كار به تهران مي‌آورد. آنطور كه من شنيدم گروگان و اعضاي خانواده‌اش مدتي قبل به‌صورت غيرقانوني به ايران آمدند اما هيچ پولي به مرد قاچاقچي پرداخت نكردند. براي همين دوستم با پرداخت دستمزد به من و برادرم خواست تا مردجوان را ربوده و با تهديد بدهي‌اش را از او بگيريم. از طرفي چون اقامت قانوني نداشت خيالمان راحت بود كه هرگز شكايت نمي‌كند اما تصورمان اشتباه بود.به گزارش همشهري، هم‌اكنون تيمي از مأموران با دستور قاضي جنايي جست وجوي خود را براي دستگيري متهمان ديگر باند آغاز كردند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید