امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 115154 |
تاریخ انتشار : 16 مهر 1395 - 13:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ شبنم فرشادجو بازیگر تئاتر و سینمای ایران طی بازدید از نمایشگاهی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شده، به خبرنگار مهر گفت: دغدغه نسبت به محیط زیست چیزی است که در وجود ما هست. من در دوران کودکی زمانی که با خواهرم به طبیعت می‌رفتیم سعی می‌کردیم […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

شبنم فرشادجو بازیگر تئاتر و سینمای ایران طی بازدید از نمایشگاهی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شده، به خبرنگار مهر گفت: دغدغه نسبت به محیط زیست چیزی است که در وجود ما هست. من در دوران کودکی زمانی که با خواهرم به طبیعت می‌رفتیم سعی می‌کردیم آب‌های کناره‌ی رودخانه را طوری با سنگ هدایت کنیم که درختان آنجا برسد.

فرشادجو تصریح کرد: این مثال کودکانه نشان می‌دهد مساله محیط زیست در وجود ما نهادینه است و تنها باید زمانی این موقعیت و فرصت فراهم شود که شغلت وسیله‌ای باشد تا از آن برای حفظ محیط زییست استفاده کنی. من از زمانی که تریبون داشتم و من را شناختند تلاش کردم این احساس نسبت به محیط زیست را نشان بدهم و توجه عموم را به چالش‌های محیط زیستی از مساله حیوانات گرفته تا ریزگردهای اهواز و مشکلات گیاهان و …. جلب کنم.

وی درباره رویکرد عمومی هنرمندان در توجه به بخش‌های مختلف محیط زیست توضیح داد: خود من ترجیح می‌دهم فعالیتم بیش از آن که محدود به حیوانات باشد به طور عمومی به محیط زیست معطوف شود. خانم حجار هم تا جایی که من با ایشان آشنا هستم و چند سفری که به خارج از تهران داشتیم، متوجه شدم دغدغه‌های ایشان فراتر از مسائل حیوانات است.

این بازیگر تئاتر و سینمای کشور ادامه داد: من با ایشان خیلی موافقم چون هرچه هنرمندان روی مسائل مربوط به حیوانات تمرکز کنند بقیه مسائل محیط زیستی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و کمرنگ می‌شود. برای خود من الان مساله گرد و غبار در اهواز یا خشک شدن دریاچه ارومیه خیلی خیلی مهم است و اگر ما بتوانیم در این زمینه کاری انجام دهیم حتما من همراه خواهم شد و تلاشم را خواهم کرد.

فرشادجو تاکید کرد: فکر می‌کنم حضور هنرمندان در حوزه محیط زیست باید گسترده‌تر شود. این که در این نمایشگاه سه غرفه مربوط به هنرمندان هست باعث خوشحالی من است. اما همین جا هم این فعالیت به حیوانات محدود نیست. خانم شهره سلطانی اینجا روی حذف کیسه‌های پلاستیکی و تولید زباله کمتر فعالیت می‌کند. تاکید من این است که فعالیت هنرمندان به حمایت از حیوانات محدود نمی‌شود و به همه ابعاد و مسائل محیط زیستی مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به این که آیا برای ادامه راه فعالیت خود در حوزه محیط زیست برنامه ویژه‌ای دارد یا پا به پای اتفاقات فعالیت خواهد کرد گفت: همه ما در واکنش به اتفاقات جوگیر و احساساتی می‌شویم. هنرمندان هم احساساتی می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند. الان مثلا در مساله بحران آب خود من بارها در جلسات شرکت کرده‌ام و هر جلسه‌ای که بگویند هم شرکت می‌کنم اما واقعا راه حل عملی چیست؟ من وقتی فکر میکنم ممکن است سال ۲۰۵۰ شیر آب را باز کنیم و دیگر از آن آبی بیرون نیاید به فکر فرو می‌روم ولی ما باید در این زمین چه اقدامی انجام بدهیم؟ اینها باعث می‌شود که ما هنرمندان هم با جریان اتفاقات پیش برویم و راهی جز این نداریم که همراه با موج احساسات و جوگیری هنرمندان و مردم عامه باشیم.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید