امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 330786 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1398 - 23:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/قم تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فضای مجازی از بعد اخلاقی،اجتماعی سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز و اثرگذار است. حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان امشب در یک‌صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت فرهنگی قم […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/قم تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فضای مجازی از بعد اخلاقی،اجتماعی سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز و اثرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان امشب در یک‌صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت فرهنگی قم اظهار کرد:ما با هجمه‌های فراوانی در فضای مجازی مواجه هستیم و برخی از هجمه‌ها تا مرز نابودی اخلاق در جامعه پیش رفته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: فضای مجازی از بعد اخلاقی،اجتماعی سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز و اثرگذار است و باید به دقت کنترل شود.

وی اظهار کرد:قم پایگاه انقلاب اسلامی است و شاهد هجمه‌های فرهنگی فراوانی علیه این شهر هستیم و باید فضای مجازی را براساس منویات رهبر انقلاب ازحالت انفعالی به حالت تهاجمی تغییر دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان اعلام نمود:در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدعی آزادی بیان،شاهد کنترل فضای مجازی و برخی از محدودیت‌های اینترنتی هستیم اما در این جا نظارتی بر اینترنت وجود ندارد.

وی گفت:اگر می‌خواهیم پیوند جامعه و مفاهیم دینی را افزایش دهیم باید شاخص‌های فرهنگ عمومی را ارتقا دهیم و از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش فرهنگ دینی و معنوی جامعه استفاده کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه قم نیز عنوان کرد:برخی از ارزش‌های اخلاقی در جامعه ما سقوط کرده است و باید به دنبال علل این اتفاق باشیم.

وی تصریح کرد:اگر فرهنگ عمومی ارتقاء یابد شاخص‌های مهم در ارزش‌های اخلاقی نیز احیاء می‌شود،در این زمینه نهادهای فرهنگی قم باید به احصای آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بپردازند و برخی از مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی مدیرکل صداوسیمای مرکز قم عنوان کرد:در ارزیابی‌های فرهنگی باید فضای مجازی و تولید محتوای موجود در آن را رصد کرد و متوجه آسیب‌های آن بود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:در جهت پایش وضعیت شاخص‌های فرهنگی در جامعه باید از دو روش آماری و داده کاوی به صورت همزمان استفاده کنیم و به سراغ شاخص‌های اولویت دار برویم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به شبهات در عرصه فضای مجازی گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مورد هجمه و توطئه قرار می‌گیریم.

در این جلسه سید مرتضی اسماعیلی طباء رئیس کارگروه استان‌های انجمن سواد رسانه‌ای اعلام نمود:فضای مجازی در ایران رهاست و اگر نتوانیم آن را به خوبی رصد کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:وزیر ارتباطات به راحتی می‌گوید اینترنت ملی نداریم گویا همتی برای دست‌یافتن به این ظرفیت وجود ندارد،در هیچ کشوری اینترنت این گونه رها نیست و ضوابطی برای نظارت وجود دارد.

اسماعیلی طباء گفت:در کشورهایی مثل روسیه کنترل فضای مجازی با شدت در حال انجام است اما در ایران این‌گونه نیست و کودکان به برخی از فضاها به راحتی دسترسی دارند.

انتهای پیام/

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید