امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 237113 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1397 - 19:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به‌گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، علی‌اصغر مونسان در خصوص این محتوای این نامه گفت:  در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به‌گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان، علی‌اصغر مونسان در خصوص این محتوای این نامه گفت:  در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «فرودگاه مسجدسلیمان» واقع در استان خوزستان، به‌شماره ۳۲۰۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده است.

وی افزود: این اثر تحت حفاظت و نظارت این سازمان بوده و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تائید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: از استاندار خوزستان درخواست شد این دستور به منظور اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ  شده و نتیجه به این سازمان داده شود.

مونسان اظهار کرد: همچنین در هشت نامه دیگر مراتب ثبت آثار فرهنگی- تاریخی «پل بتوند» به شماره ۳۲۰۴۹ در شهرستان مسجدسلیمان، «نقشبرجسته بتای تاراز» به شماره ۳۲۰۵۰، «بند قلعهخواجه» به شماره ۳۲۰۴۸ و «کانال و آسیاب پل نگین» به شماره ۳۲۰۴۷ هر سه در شهرستان اندیکا، «تپه مزرعه ۱۲۲» به شماره ۳۲۰۴۲ در شهرستان شوشتر و «تپهمزرعه ۲۲۲» به شماره ۳۲۰۴۰، «تپهمزرعه ۲۱۷» به شماره ۳۲۰۴۱ و «تأسیسات آبی گچسنگی» به شماره ۳۲۰۴۴ هر سه در شهرستان گتوند را به استاندار خوزستان ابلاغ شد.

کد خبر 4362186

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید