امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 306970 |
تاریخ انتشار : 17 شهریور 1398 - 1:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر مجموعه تنیس استقلال در یک مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود و قرار است پاکت های آن روز یکشنبه باز شود و عملا فدراسیون تنیس دیگر زمینی دراختیار نخواهد داشت. مجید شایسته در گفتگو با صلح خبر درباره ی اینکه با توجه به مزایده گذاشته شدن آکادمی تنیس […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

مجموعه تنیس استقلال در یک مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود و قرار است پاکت های آن روز یکشنبه باز شود و عملا فدراسیون تنیس دیگر زمینی دراختیار نخواهد داشت.

مجید شایسته در گفتگو با صلح خبر درباره ی اینکه با توجه به مزایده گذاشته شدن آکادمی تنیس استقلال، فدراسیون تنها زمین هایی که در اختیار خودش بود را هم از دست می دهد و چرا اقدام جدی برای جلوگیری از دست رفتن این زمین ها توسط فدراسیون انجام نشد، تصریح کرد: مجموعه تنیس استقلال که آن را به نام مرکز ملی تنیس ایران نام گذاری کردیم، ۸-۹ سال پیش به دستور آقای سعید لو به شرکت توسعه و تجهیز وقت واگذار شد و قرار شد به صورت اجاره در اختیار فدراسیون قراربگیرد و همچنین در میزان اجاره به فدراسیون مساعدت شود. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و کارشناسی هم نادرست بود. ما هم به این نتیجه رسیدیم قراردادهای اجاره را نباید امضا کنیم تا در کارشناسی های آن تجدید نظر شود.

 او ادامه داد: متاسفانه شرکت توسعه و تجهیزهم اواخر هر سال مجموعه تنیس استقلال را به مزایده می‌گذاشت. ما هر سال  پیگیری کردیم و مزایده کنسل شد و دوباره مجموعه تنیس استقلال در اختیار فدراسیون تنیس قرار گرفت و همواره از شرکت توسعه و تجهیز تشکر کردیم که مزایده ها را لغو کرده است. در این میان با کارشناسی‌های مجددی که انجام گرفت قراردادهای اجاره ما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و سالیان سال تا آنجایی که امکان بود نسبت به پرداخت اجاره حالا کم یا زیاد اقدام کردیم. اما امسال در اواسط سال مجموعه به مزایده گذاشته شد.

*برای اینکه مزایده انجام نشود با همه در وزارت ورزش مذاکره کردم

شایسته در پاسخ به این پرسش که چرا از طریق وزارت ورزش پیگیری نکرد تا مجموعه تنیس استقلال به مزایده گذاشته نشود، تاکید کرد: در وزارت ورزش کسی نبوده که با او مذاکره نکرده باشیم. آقای سلطانی فر و داورزنی می توانند برای این موضوع شهادت دهند. همچنین دیگر خودم خجالت کشیدم که پیگیری های زیادی از آقای نیک بین داشتم. تمام سالهایی که اجاره مجموعه تنیس استقلال تمدید شد به لطف دوستان در وزارت ورزش  و جوانان بود. ما جلسات  متعددی هم با آقای کریمی رییس شرکت توسعه و تجهیز داشتیم اما تاکید کرد چون اجاره ها سر موقع پرداخت نمی شود آنها دچار مشکل شده اند بنابراین مجبور هستند آن را به بخش خصوصی واگذار کنند. ما تا جایی که  توانسته ایم  مبالغ اجاره را در فواصلی پرداخت کرده ایم اما باید این را قبول کنیم فدراسیون ها در شرایطی نیستند که اجاره یک میلیارد و ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی پرداخت کنند.

*مخالف حضور فدراسیون در مزایده بودم

او در مورد شرکت نکردن فدراسیون در مزایده گفت: من مخالف این هستم فدراسیون تنیس در مزایده شرکت کند چون کار درستی نیست و ما بخش خصوصی نیستیم و نمی خواهیم آنجا محل درآمد زایی ما باشد. اگر بخش خصوصی وارد می شود به فکر ورزش کشور نیست بلکه به فکر درآمد زایی است. با این کار ورزش تنیس را گران می‌کند و سرمایه گذار مجبور می شود قیمت زمین های تنیس را بالا ببرد و امکانات خاص برای افراد خاص ایجاد کند. در حالی که الان خیلی از بچه های جنوب شهر تهران به صورت مدرسه به مدرسه ساعت رایگان استفاده از زمین ها را دارند. اصلا فدراسیون هم وارد مزایده می شد عملا بازنده بود چون بخش خصوصی رقم های بالاتری را ارائه می دهد.

 او افزود: خیلی از بخش های خصوصی که اماکن ورزشی را می گیرند فقط برای ورزش استفاده نمی کنند بلکه محلی برای جلسات و گفتگوها می شود. البته توهین به بخش خصوصی تلقی نشود. اما هدف ما از داشتن این مجموعه  برای اجرای برنامه هایی است که تعریف کرده ایم.

*مزایده لغو و مجموعه تنیس استقلال به فدراسیون واگذار شود

رییس پیشین فدراسیون در پاسخ به این پرسش که مگر قرار نبود مجموعه تنیس استقلال آکادمی بین المللی شود و با این وضعیت بحث آن هم منتفی خواهد شد؟ تصریح کرد: نباید تاسیس آکادمی بین المللی منتفی شود چون پای اعتبار ورزش ایران در فدراسیون جهانی مطرح است. من خدمت آقایان داورزنی و نامنی تاکید کردم از دیدگاه من مجموعه استقلال ناموس  تنیس ایران است و اگر آن را بگیریم به تنیس ایران توهین کرده ایم. از داورزنی  و سلطانی فر و کریمی خواستم این اتفاق نیفتد که مجموعه تنیس استقلال به بخش خصوصی واگذار شود و همانند قبل در اختیار فدراسیون باشد. امیدوارم با درایتی که دوستان در وزارت ورزش دارند و کمکی که آقای کریمی همواره به تنیس ایران داشته اند، این مزایده کنسل شود و این مجموعه مجددا در اختیار فدراسیون باشد.

*تصمیم با دوستان است چه کسی در مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی شرکت کند

شایسته در مورد اینکه قرار بود در مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی تنیس شرکت کند و اکنون با رفتن او از فدراسیون چه کسی نماینده است، گفت:  قرار بود من و امیر صدری مشاور بین الملل فدراسیون در اجلاس جهانی شرکت کنیم که الان با این تغییر  و تحول باید تصمیم گیری شود. اخذ ویزا زمان بر است و تصمیم با دوستان است اما شرایط حضور امیر صدری فراهم است. ما در مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی سه رای داریم که از اهمیت خاصی برخور دار است.

*ممنوع الخروج هستم و حساب هایم بسته است

او در پاسخ به این پرسش که همچنان ممنوع الخروج است، گفت: بله من ممنوع الخروج هستم و مهمتر از آن حساب های شخصی من هم هنوز بسته است و زندگی شخصی من دچار مشکل شده است. امیدوارم با مذاکراتی که سلطانی فر  و معاونانش با رییس امور مالیاتی کشور انجام داده اند این مشکل حل شود.

*سازمان لیگ بدهی مالیاتی میلیاردی نداشته است

شایسته در مورد اینکه گفته می شود سازمان لیگ تنیس بدهی میلیاردی دارد تاکید کرد: سازمان لیگ بدهی مالیاتی ندارد و کارهایش به نحو مطلوب جلو می رود اما در جلسه هیات رئیسه فدراسیون با توجه به سخت گیری هایی که در ورزش هست تصمیم گرفته شد سازمان لیگ منحل شود و در قالب دو کمیته مسابقات داخلی  و بین المللی فعالیت کند و کنترل حسابداری  و حسابرسی آن انجام شود و برای فدراسیون مشکلاتی را ایجاد نکند.

*نامه هیات های استانی تنیس به وزیر ورزش

 او در مورد درخواست هیات های استانی از حضور دوباره اش در انتخابات فدراسیون تنیس اعلام نمود: هیاتهای استانی به من اظهار لطف داشتند و علی رغم میل باطنی من نامه ای را تهیه و امضا کردند و از وزیر خواستند که انتخابات زودتر برگزار شود و من هم در انتخابات شرکت کنم. بنای امروز من این است که دیگر در انتخابات حضور پیدا نکنم چون شاید با حضور من ورزش تنیس مقداری دچار ضرر شود و وجدانم این اجازه را نمی دهد برای جایی که ۱۰ سال زحمنت کشیدم و  هر چه در توانم بوده انجام دادم، اتفاقی بیفتد. شاید اشتباه و ایراداتی هم  بوده اما کوتاهی در توسعه نداشتم و وجدانم راضی است که پایه سازی خوبی برای تنیس کردیم. در آینده نه چندان دور حرفهای  بسیار خوب در مورد نفرات نوجوان و جوان خواهید شنید.

 انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید