امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 284973 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1398 - 3:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک وکیل دادگستری یکی از علل وقوع نزاع‌ها و دعاوی در جامعه که منتهی به تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود را ظرفیت کم پذیرش افراد در مواجهه با مشکلات دانست و گفت: مردم باید بیاموزند خوددار باشند، با درایت بیشتر با مشکلات برخورد کنند و در بروز مسائل و مشکلات […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک وکیل دادگستری یکی از علل وقوع نزاع‌ها و دعاوی در جامعه که منتهی به تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود را ظرفیت کم پذیرش افراد در مواجهه با مشکلات دانست و گفت: مردم باید بیاموزند خوددار باشند، با درایت بیشتر با مشکلات برخورد کنند و در بروز مسائل و مشکلات در گام اول به سمت ناهنجاری، خشونت و سایر مسائل نروند.

فریده غیرت در گفت‌وگو با صلح خبر، در راستای دعوت رئیس قوه قضائیه از صاحب‌نظران برای بررسی علل وقوع نزاع‌ها و دعاوی در جامعه که منتهی به تشکیل پرونده‌های کثیر قضائی می‌شود، اظهار کرد: این موضوع از طرف قوه قضائیه عنوان شده و دلایل توجیهی آن هم از ناحیه قوه قضائیه انجام خواهد شد. به طور قطع بعد از تشکیل جلسه‌ای در این باره و طرح مسائل می‌توان در مورد موضوعات مطرح شده اظهارنظر یا بحث و گفت‌وگو کرد.

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه این اقدام قوه قضائیه در راستای دعوت از صاحب‌نظران کار بسیار خوب و ارزنده‌ای است، عنوان کرد: اینکه چه عواملی باعث پیدایش این معضل و ناهنجاری می‌شود ناشی از عوامل اجتماعی و عواملی است که ریشه فرهنگی و تربیت اجتماعی دارد. این برخوردها و نزاع‌ها گاهی به علت ناملایمات و تضاد منافع است و متأسفانه از طرف دیگر ظرفیت افراد در پذیرش مشکلات هم کم است به نحوی که تحمل پذیرایی مشکلات را ندارند که منجر به برخوردهای بد و ایجاد ناهنجاری می‌شود.

وی اعلام نمود: البته ایجاد راهکارهای مقابله با این مسائل صد درصد نیازمند یک کار فرهنگی و توصیه به مردم است تا در بروز مسائل و مشکلات در گام اول به سمت ناهنجاری، خشونت و سایر مسائل نروند. ما می‌بینیم که در جامعه یک مسئله کوچک منجر به برخورد فیزیکی می‌شود. این موارد نیاز به فرهنگ‌سازی و توجه به جامعه در خودداری و تحمل دارد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مسائل اقتصادی نیز یکی از عوامل بروز اختلاف است که می‌تواند مشکل‌ساز باشد اما اینکه مردم بیاموزند در مواجهه با مشکلات کوچک و بزرگ چه برخوردی انجام دهند مهمترین راهکار مقابله با این موارد است. مردم باید بیاموزند خوددار باشند و با درایت بیشتر با مشکلات برخورد کنند.

غیرت افزود: فرهنگ‌سازی اصولاً در جامعه بر عهده متولیان جامعه و کسانی است که مستقیم با فرهنگ مردم سرو کار دارند تا به آنها آموزش دهند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد قوه قضائیه برای پیدا کردن راهکار و دعوت از صاحبنظران برای رسیدن به نقطه اشتراک پیشنهاد خوبی است اما فرهنگ سازی و توجه به مردم که از همان ابتدای کار به سراغ بدترین نوع اقدامات نروند از همه مسائل اهمیت بیشتری دارد که باید تعلیم و ترویج داده شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید