امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 243895 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1397 - 12:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر درباره عرضه زعفران در بورس کالا گفت: فرهنگ عرضه محصولات در بورس کالا در چند سال اخیر نهادینه شده است و شاهد این هستیم که  خریدار و فروشنده هر دو به عرضه کالاهای خود در این بازار پرسود و شفاف راغب […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر درباره عرضه زعفران در بورس کالا گفت: فرهنگ عرضه محصولات در بورس کالا در چند سال اخیر نهادینه شده است و شاهد این هستیم که  خریدار و فروشنده هر دو به عرضه کالاهای خود در این بازار پرسود و شفاف راغب تر هستند.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با بسترهایی که در بورس کالا وجود دارد محیطی باز را برای همه اقشار جامعه به وجود آورده است تا محصولات و کالاهای باکیفیت را به طور مستقیم عرضه و خریداری کنند و در این بین عرضه زعفران نیز به عنوان محصولی استراتژیک در این بازار آغاز شده که از سوی زعفران کاران و حتی تجار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با عرضه زعفران در بورس شاهد افزایش حجم معاملات این محصول بوده ایم، اظهار داشت: شفافیت قیمتی بورس کالا در خرید و فروش زعفران باعث شده تا زعفرانکاران از قیمت واقعی این محصول مطلع شده و محصول خود را ‌ارزان به تجار و صادرکننده مانند سنوات گذاشته به فروش نرسانند و این خود باعث خواهد شد انگیزه زعفران کاران در سال های آینده برای کشت این محصول بالارود و شاهد رشد تولید باشیم.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته زعفران به صورت فله ای به خارج از کشور صادر شود و با بسته بندی های شکیل و استاندارد در دنیا با نام و برند سایر کشور ها عرضه می شود. به طور یقین با حمایت مسوولان و عرضه گسترده زعفران در بورس کالا دیگر شاهد فروش فله ای زعفران نخواهیم بود و می توانیم این محصول را با ارزش افزوده بالاتر به نام ایران در سراسر دنیا صادر کنیم.

نماینده مردم در مجلس دهم به کمرنگ شدن حضور دلالان در بازار زعفران اشاره کرد و گفت: با سیاست های کلی و ابزار های مالی که در بورس کالا وجود دارد و با مدیریتی که در این مجموعه صورت می گیرد دیگر دلالان نخواهند توانست بیش از تولید کنندگان و کشاورز سود دریافت کنند.

کد خبر 4453269
زهرا مهدوی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید