امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 120779 |
تاریخ انتشار : 21 آبان 1395 - 11:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ این کارگردان سینما و تلویزیون که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه‌ی ایسنا حاضر شده بود، درباره اکران «متولد ۶۵» و وضعیت آن اظهار کرد: مجموعا وضعیت اکران خوب است و روند رو به رشدی داشته است. همین که سینماهای دیگر اعلام می‌کنند که مایلند […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

این کارگردان سینما و تلویزیون که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه‌ی ایسنا حاضر شده بود، درباره اکران «متولد ۶۵» و وضعیت آن اظهار کرد: مجموعا وضعیت اکران خوب است و روند رو به رشدی داشته است. همین که سینماهای دیگر اعلام می‌کنند که مایلند فیلم را اکران کنند و برخی از سینماها سانس ویژه دارند، به نظرم وضعیت خوبی است؛ البته وضعیت اکران فیلم در شهرستان‌ها را به شکل جدی پیگیری نکرده‌ایم.

او درباره فیلم خود اظهار کرد: «متولد ۶۵ » از آن دسته فیلم‌هایی است که بیشتر از اینکه بخواهد در عرض حرکت کند، در طول حرکت می‌کند و مجموعا کار خوبی است.

عسگرپور که در فیلم «متولد ۶۵ » عنوان تهیه‌کننده را دارد، درباره اینکه برای اولین بار درگیر اکران و تماشاگر می‌شود، گفت: به عنوان تهیه‌کننده‌ای که بخواهم مستقل کار کنم برای اولین بار است، اما اولین فیلم سینمایی‌ام را با تهیه‌کنندگی مشترک، در سال ۶۹ داشتم.

این کارگردان سپس اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اکران‌ها نسبت به دو یا سه سال قبل بهتر شده است. سالن‌هایی اضافه شده‌اند. همچنین پردیس‌هایی که اضافه شده‌اند به این وضعیت کمک می‌کنند. به هر حال این وضعیت نقص بزرگ سینمای ایران است و تا برطرف نشود همچنان مشکلات حاصل خواهد شد. تعداد کم سالن‌ها، نداشتن سالن در بسیاری از شهرها وضعیتی ایجاد می‌کند که روابط کاری ما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به نوعی که تهیه‌کنندگان با یکدیگر دچار مسائل و مشکلاتی می‌شوند و آن فضای زیرآب زدن و فضای خاله زنکی که در سینما وجود دارد، به این مساله مربوط می‌شود.

عسگرپور که تهیه‌کنندگی فیلم «ماجان» رحمان سیفی آزاد را که اولین پروژه سینمایی اوست، بر عهده دارد از کلید خوردن این فیلم طی چند روز آینده خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری فیلم «ماجان» را موسسه تصویر شهر بر عهده دارد.

عسگرپور در بخشی دیگری از گفت‌وگوی خود درباره دوران مدیریتش در تلویزیون و خانه سینما و این که آیا پس از دوران مدیریتش به فیلم‌سازی سوق پیدا کرد؟ مطرح کرد: من اولین فیلم کوتاهم را در سال ۶۶ ساختم. اولین فیلم سینمایی‌ام را هم سال ۶۸ و ۶۹ ساختم. حال یادم نمی‌آید اول مدیر شدم بعد فیلم ساختم یا اول فیلم ساختم بعد مدیر شدم.

عسگرپور درباره‌ی ۴ سال پردغدغه دوران مدیریتش در خانه سینما و اینکه با گذراندن این دوره، این روزها احساس راحتی می‌کند؟ اظهار کرد: نمی‌شود این را گفت به دلیل اینکه دوره فعلی هم مسائل خاص خود را دارد؛ به هر حال بعد از دوره خاصی که همه ما پشت سر گذاشتیم و آن تخریب بزرگی که در همه حوزه‌ها صورت گرفت، مسائل سازندگی بعد از آن تخریب هم مسائل خودش را دارد. اما به هر حال اگر بخواهیم نسبی بگوییم از جهت روحی نسبت به آن ۴ سال وضعیت بهتری دارم.

این کارگردان در پایان درباره اینکه پافشاری‌های ۴ سال دوران مدیریتش در خانه سینما منجر به ثبات امروز شد، یادآور شد: راجع به دولت فعلی از جهت‌های مختلف می‌توان صحبت کرد، اما این حسن را حداقل من باید بیش از بقیه متوجه شوم که بعد از یک دوره پرآشوب که حتی به زد و خورد فیزیکی منجر شد، به دوره آرام‌تر و دوره‌ای که امکان گفت‌وگو وجود دارد و فضا منطقی‌تر است، رسیده‌ایم. به نوعی که با مسؤولانی طرف هستیم که می‌توانیم با آن‌ها حرف بزنیم و این خیلی ارزشمند است.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید