امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 244080 |
تاریخ انتشار : 21 آبان 1397 - 10:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، عربستان سعودی اعلام کرد که در ماه دسامبر صادرات نفت خود را تا نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این اولین نشانه واضح از این است که اوپک در رویارویی با بازاری که در سال ۲۰۱۹ به […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، عربستان سعودی اعلام کرد که در ماه دسامبر صادرات نفت خود را تا نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این اولین نشانه واضح از این است که اوپک در رویارویی با بازاری که در سال ۲۰۱۹ به عرضه بیش از حد دچار خواهد شد، کاهش تولید را آغاز می‌کند.

وزیر انرژی سعودی، خالد الفالح، دیروز قبل از آغاز اجلاس ناظران بر توافق اوپک در ابوظبی، به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی در ماه نوامبر تولید را تقویت کرده است اما در ماه آینده صادرات را کاهش خواهد داد. سازمان کشورهای صادرکننده سوخت و سایر تولیدکنندگان نشانه‌هایی از وجود مازاد عرضه در آمریکا را مشاهده کرده‌اند، هرچند هنوز زود است در مورد کاهش تولیدات صحبت کنیم.

اگر اوپک و شرکای آن بخواهند کاهش تولید خود را برای سال ۲۰۱۹ هم تمدید کنند، عربستان سعودی نه تنها باید اعضای گروه اوپک مانند عراق را که به دنبال افزایش تولید خود است، برای این کار متقاعد کند، بلکه در همراه کردن روسیه، که تا به حال اشتیاقی برای کاهش تولید از خود نشان نداده است، هم به سختی خواهد افتاد.

هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالا در آربی‌سی کپیتال مارکتس، گفت: من معتقدم همه چیز به روسیه بستگی دارد. به نظر می‌رسد آنها در مورد کاهش بشکه‌های نفت روزانه خود کاملا حالت دفاعی به خود گرفته‌اند.

خالد الفالح گفت: سفارشات خرید نفت، در ماه دسامبر ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز کمتر از ماه نوامبر خواهد بود. (مشتریان نفت هر کشور یک ماه قبل برای خرید آن سفارش ثبت می‌کنند و به اصطلاح نامزدی خود را برای خرید اعلام می‌کنند تا کشور تولیدکننده بر اساس آن سطح تولید خود در آن دوره را تنظیم کند).

فالح گفت: در شرایط ایده‌آل ما علاقه‌ای به کاهش تولید نداریم. ما تنها در شرایطی تولید خود را کاهش می‌دهیم که با مازاد عرضه به صورت ماندگار روبرو شویم. ما نشانه‌هایی از این اتفاق را در بازار آمریکا مشاهده کرده‌ایم اما در بازارهای جهانی هنوز نشانه‌ای از این بابت رویت نشده است. همچنین نمی‌توان گفت که این شرایط در ۲۰۱۹ هم ادامه دارد یا خیر.

کد خبر 4455938

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید