امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 292669 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1398 - 16:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر دادستان کل کشور گفت: عدم اعتقاد قوی به مبدا و معاد موجب کوتاهی مدیران در انجام وظایف است. به گزارش صلح خبر، محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه به بیان شاخص‌های مدیریتی از کلام حضرت علی علیه السلام پرداخت و افزود: در دوران حکومت پنج ساله مولای […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

دادستان کل کشور گفت: عدم اعتقاد قوی به مبدا و معاد موجب کوتاهی مدیران در انجام وظایف است.

به گزارش صلح خبر، محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه به بیان شاخص‌های مدیریتی از کلام حضرت علی علیه السلام پرداخت و افزود: در دوران حکومت پنج ساله مولای متقیان شاخص‌های مدیریتی به خوبی تبیین شد.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه حقوق بشر بخواهد تصویری از حکومت داری ارائه دهد، مولای متقیان در ۱۴۰۰ سال پیش شاخصه‌های کشورداری را به خوبی تبیین کرده است، افزود: برنامه ریزی خوب و پرهیز از زیاده روی‌ها دو شاخصه مهم مدیریتی است که در کلام حضرت علی (ع) مورد توجه قرار گرفته و باید سرلوحه کار مدیران باشد و حسن تدبیر مورد توجه بسیار قرار بگیرد.

منتظری اظهار کرد: نظام اسلامی به برکت خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز و آزاده شکل گرفته و باید مدیران قدر فرصت خدمتی که به برکت جانفشانی جوانان این کشور به دست آوردند را بدانند و با بکارگیری همه توان و ظرفیت‌های خود از لحظه لحظه مسئولیت جهت خدمت صادقانه به مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کار برای رضای خدا ارزش دارد و کار غیر خدایی هیچ ارزشی ندارد، اظهار کرد: اگر در چرایی افزایش آمار جرایم و تنزل اخلاق در جامعه را آسیب شناسی کنیم خواهیم دید عدم اعتقاد قوی به مبدا و معاد موجب کوتاهی مدیران در انجام وظایف است. اگر مدیر به مبدا و معاد معتقد باشد قطعاً از فساد، اختلاس، بی قانونی و … پرهیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی در حوزه مدیریتی ضرورت دارد تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد، بر لزوم برخورداری مدیران از شایستگی لازم برای تصدی یک پست نیز تاکید کرد و با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: کار مجلس ریل گذاری برای امورات کشور است و باید نمایندگان فهیم، کاردان و متعهد را در انتخابات سال‌جاری انتخاب کرد.

منتظری افزود: اگر مجموعه زیردستی یک مدیر از عدم نظارت و دقت و عدم اهتمام مدیر بر نظارت سو استفاده کنند و بخواهند تخلف کنند، مدیر بالادستی نیز در این عمل شریک است.

وی با بیان اینکه نظام ما اسلامی است و بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی پایه‌ریزی شده است، گفت: مدیران نباید به دنبال فساد، اختلاس، اجحاف در بیت المال باشند، آنها باید از حکومت علوی الگوبرداری کنند.

منتظری با بیان اینکه تعداد اندک مدیران ناسالم و ناپاک هم در جمهوری اسلامی زیاد محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید مدیران سالم و پاکدست و صالح را به کار گرفت. بسیاری از مشکلات کشور به نحوه مدیریت برمی‌گردد. اگر مدیر اهتمام لازم بر سلامت دستگاه اجرایی داشته باشد به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کند که هیچکس جرأت فساد در محیط کاری نداشته باشد.

وی دلیل اختلاس و دست درازی به بیت المال را نبود نظارت لازم و ضعف مدیریتی دانست و گفت: باید تلاش کنیم که محیط کاری در تمامی بخش‌های کشور سالم بماند و با بکارگیری افراد پاکدست از بروز هرگونه خطایی جلوگیری کنیم و اگر کسی دچار فساد شد و خطا کرد، اغماض نکنیم.

منتظری افزود: دستگاه قضائی موظف است هم با فساد در درون دستگاه قضا و هم بیرون مبارزه کند و با افراد مفسد و مجرم مبارزه کرده و آنها را مجازات کند. البته مبارزه با فساد انحصار به قوه قضائیه ندارد و همگان باید در این مسیر همکاری کرده و قوه قضائیه را یاری کنند. مدیران باید به گونه‌ای فعالیت کنند که عمل آنها نوعی مبارزه با فساد باشد و افراد بدطینت نتوانند از فرصت‌های موجود سو استفاده کنند. باید بدنه اجرایی کشور نیز به کمک دستگاه قضائی بیاید تا فساد با عزم عمومی و اراده ملی ریشه کن شود.

وی تکریم ارباب رجوع و تلاش برای ارتقا رضایتمندی مردم را وظیفه اصلی مدیران و کارکنان دولت عنوان کرد و با بیان اینکه معطل کردن ارباب رجوع شایسته نیست، افزود: تقویت اعتقادات به مبدا و معاد موجب خواهد شد که انسان هیچگاه در برابر فساد نلغزد و از مسیر حق منحرف نشود، ما مدیران باید به این سرمایه‌ها مجهز شویم.

وی اظهار کرد: توان دستگاه قضائی محدود است، اما در حد توان و مقتدرانه با فساد مبارزه خواهد کرد و از مواضع دشمن هراس ندارد.

منتظری با بیان اینکه در نظام اسلامی خطوطی تخت عنوان خطوط قرمز تعیین شده است و هرکس بخواهد از خطوط قرمز عبور کند، حکومت و نظام موظف است با او برخورد کند و چنانچه برخورد حکیمانه و با رأفت، مؤثر واقع نشود برخورد قاطع خواهد شد، افزود: حق نداریم با تندی با مردم برخورد کنیم. بسیاری از اختلافات محلی نباید منجر به تشکیل پرونده شود، بلکه باید با برخورد مسالمت آمیز ختم به صلح خبر و سازش شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود موارد، منجر به ایجاد پرونده کیفری و مجازات و زندان و شلاق و مجازات‌های دیگر نشود، اما در عین حال نباید به افراد فاسد و کسانی که به امنیت جامعه آسیب وارد می‌کنند، رحم کرد.

منتظری با بیان اینکه دستگاه قضائی مصمم بوده و هست که با عناصر فاسد و مفسد برخورد کند و هیچ‌گونه رودربایستی هم با کسی ندارد، گفت: از منظر عدالت، افراد تفاوتی با هم ندارند و هر فردی که از خطوط قرمز عبور کند با برخورد عادلانه قضائی مواجه خواهد شد.

وی افزود: در سفر به ساوه مشکلات شهرستان را بررسی خواهیم کرد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. ساوه به عنوان قطب صنعتی مشکلات اقتصادی زیادی دارد و در هفته آینده با اعزام نماینده‌ای از سوی دادستانی کل کشور مسائل و مشکلات بررسی می‌شود تا با راه حل‌هایی در استان یا در سطح ملی گره‌های اقتصادی و صنعتی باز شود.

منتظری اظهار کرد: در سال رونق تولید بی انصافی است که مسئولان کم کاری یا کوتاهی کنند. تحریم تهدید نیست بلکه فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم. باید در تحریم و جنگ اقتصادی از فرصت استفاده کنیم تا رونق واقعی تولید شکل گیرد. ظرفیت نیروی انسانی، طبیعی، فکری و منطقی و علمی در کشور بسیار است و باید حداکثر استفاده را از آنها برده و از این فرصتی که دشمن برای ما ایجاد کرده برای رونق کشور استفاده کنیم.

در پایان این جلسه با اهدای لوحی از سوی امام جمعه و فرماندار ساوه از خدمات و زحمات هادی ملکی رئیس دادگستری و مجید علیپور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساوه قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید