امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 246987 |
تاریخ انتشار : 07 دی 1397 - 11:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر عادت‌های اشتباه در شیردهی که به کودک آسیب می‌زند صلح خبر – ترجمه از هدی بانکی: فکر می‌کنید شیر دادن به نوزاد کار ساده‌ایست، اینطور نیست؟ به هر حال راههای زیادی برای شیردهی به نوزاد وجود دارد و همین کار مادر را راحت‌تر می‌کند، درست است؟ ضمنا مگر نه […]

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر

عادت‌های اشتباه در شیردهی که به کودک آسیب می‌زند

صلح خبر – ترجمه از هدی بانکی: فکر می‌کنید شیر دادن به نوزاد کار ساده‌ایست، اینطور نیست؟ به هر حال راههای زیادی برای شیردهی به نوزاد وجود دارد و همین کار مادر را راحت‌تر می‌کند، درست است؟ ضمنا مگر نه اینکه همه‌ی مادرها به طور طبیعی یاد می‌گیرند چگونه به نوزادشان شیر بدهند؟

شیر دادن به کودک می‌تواند به حرف کار راحتی باشد اما در عمل اینقدرها هم ساده نیست!

در واقع خیلی از تازه مادرها برای شیر دادن به نوزادشان دچار مشکلات ریز و درشت می‌شوند؛ گاهی نوزاد نمی‌تواند سینه‌ی مادر را به خوبی به دهان بگیرد، گاهی نیز اشتباه مادر است که شیر دادن را با مشکل روبرو می‌کند.

عادت‌های اشتباه در شیردهی که به کودک آسیب می‌زند

1. فرصت کافی به کودک نمی‌دهید تا شیرش را بخورد

ترکیبات شیر مادر حتی زمانی که در حال شیر دادن به کودک‌تان هستید نیز تغییر می‌کند. کودک شما در ابتدا شیر بدون چربی دریافت می‌کند و سپس شیر کامل. نوزاد به هر دو نوع شیر نیاز دارد، پس باید به او زمان کافی بدهید تا در هر وعده، شیرش را تمام کند و غذایش را ناقص دریافت نکند.

2. فقط طبق برنامه به نوزادتان شیر می‌دهید

البته برنامه داشتن برای شیردهی به کودک بسیار خوب است، اما سفت و سخت گرفتن هم برای کودک‌تان خوب نیست چون باعث می‌شود علائم و اشاره‌های مربوط به گرسنگی و سیری و … را از دست بدهید و حتی مقدار شیری را که کودک می‌خورد محدود کنید که نتیجه‌اش تکمیل نکردن نیازهای غذایی کودک خواهد بود.

3. هنگام شیردادن حواس‌تان جای دیگریست

شیردادن یکی از زمانهایی است که مادر و کودک ارتباط خوبی با هم برقرار می‌کنند. اگر هنگامی که نوزادتان را شیر می‌دهید توجه‌تان به گوشی همراهتان باشد، فرصت خوب پیوند عاطفی با فرزندتان را از دست می‌دهید. کودک شما نیاز دارد به چشمهای شما نگاه کند و مطمئن شود که با تمام عشق و توجه‌تان تغذیه‌اش می‌کنید.

4. الکل می‌نوشید

الکل نوشیدن شما هم برای خود شما بد است و هم برای کودک شیرخوارتان. الکلی که مصرف می‌کنید روی شیرتان اثر می‌گذارد و به کودک‌تان آسیب می‌زند.

5. سینه‌های‌تان را تحت فشار می‌گذارید

لباسهای تنگ اصلا مناسب دوران شیردهی شما نیستند. اگر به سینه‌ها زیاد فشار وارد شود ممکن است مجراهای شیر در پستان مسدود شده و حتی منجر به ماستیتیس (عفونتی در بافت سینه که دردناک است) شود. ضمنا به حالتی نخوابید که سینه‌ها تحت فشار باشند.

عادت‌های اشتباه در شیردهی که به کودک آسیب می‌زند

6. بدون مشورت با پزشک‌تان دمنوش‌های گیاهی می‌نوشید

بله درست است که به طور کلی راهکارهای طبیعی بی‌ضررترین انتخاب برای حل مشکلات شیردهی‌اند اما شما نباید خوددرمانی کرده و بدون مشورت با پزشک‌تان دمنوش‌های گیاهی مصرف کنید، چون ممکن است تاثیر بدی روی شیرتان بگذارد. شاید باور نکنید اما داروهای گیاهی نیز عوارض جانبی دارند.

7. خجالت می‌کشید از شیر سینه‌های‌تان به کودک‌تان بدهید

شیردهی به نوزادتان یکی از زیباترین و طبیعی‌ترین کارها روی کره‌ی زمین است، پس دلیلی ندارد بابت این کار احساس شرمندگی کنید. شما باید هروقت و هرجایی که کودک‌تان نیاز به شیر داشت تغذیه‌اش کنید. اجازه دهید تغذیه‌ی کودک‌تان با شیر مادر، تجربه‌ای لذتبخش برای هر دوی‌تان باشد.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید