امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 436163 |
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1400 - 15:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح خبر و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد. به گزارش صلح خبر، محمد جواد ظریف که به سوریه سفر […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح خبر و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش صلح خبر، محمد جواد ظریف که به سوریه سفر کرده پس از دیدار با بشار اسد و همچنین همتای سوری خود در جمع خبرنگاران گفت: تشکر می‌کنم از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم آن‌ها و پیشاپیش عید سعید فطر را به مردم سوریه تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز در دیدار با بشار اسد و در ملاقات با فیصل مقداد موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم.

ظریف تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح خبر و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضور در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود بعد از دیدار با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت:  در این دیدار در مورد آخرین وضعیت اراضی اشغالی و احتمال شدت گرفتن  این وضعیت صحبت کردیم . 

وی ادامه داد:  معلوم است که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبرو خواهد شد و این وظیفه جامعه جهانی است که با مداخله مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره روابط با عربستان، گفت: ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم. 

ظریف افزود: ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه بخش باشند،  برای صلح خبر و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه ی  انسانی عظیمی رنج می برد.

این خبر تکمیل می شود.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید