امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 346416 |
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1398 - 18:28 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر عربستان که در پی شیوع ویروس کرونا، با ایجاد دیوار حائل در اطراف کعبه، طرح قرنطینه ۱۴روزه را در مسجدالحرام به اجرا گذاشته، محدودیت طواف خانه خدا را برداشت. به گزارش صلح خبر، دیوارهای حائل در اطراف کعبه به ارتفاع تقریبی دو متر، با هدف کنترل شیوع ویروس […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

عربستان که در پی شیوع ویروس کرونا، با ایجاد دیوار حائل در اطراف کعبه، طرح قرنطینه ۱۴روزه را در مسجدالحرام به اجرا گذاشته، محدودیت طواف خانه خدا را برداشت.

به گزارش صلح خبر، دیوارهای حائل در اطراف کعبه به ارتفاع تقریبی دو متر، با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماع و تماس زائران با پرده کعبه و حجرالاسود ایجاد شده است؛ حجرالاسود سنگی است سیاه‌رنگ که بر دیوار پایه کعبه نصب شده و برخی مسلمانان بنا بر روایات و اعتقادات، این سنگ را مقدس می‌دانند و در حین انجام اعمال عمره و حج، آن را لمس می‌کنند.

دولت سعودی که همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، مراسم عمره را متوقف و از ورود زائران برخی کشورها برای شرکت در این مراسم ممانعت کرده است، از پنجشنبه گذشته محدودیت هایی را در ورود به مسجدالحرام، اعمال و بخش قدیمی مسجد پیامبر (ص) و قبرستان بقیع در شهر مدینه را تعطیل کرد. گفته شده است خلوت کردن محیط مسجدالحرام و مسجد النبی از اجتماع زائران، اقدامی بی‌سابقه بوده است.

روز جمعه مسجدالحرام درحالی خلوت‌ترین اوقات را تجربه کرد که نماز جماعت بیرون از آن و در شبستان مسجد برپا شد.

تصاویر تازه‌ای از مسجدالحرام منتشر شده که نشان می‌دهد محدودیت ورود زائران برای طواف کعبه از روز شنبه برداشته شده است و زائران درحالی که اطراف کعبه، دیوارهایی حائل شده است، مشغول عبادت هستند. برخی منابع خبری از سرگیری طواف را با وجود طرح قرنطینه کعبه، موقتی دانسته‌اند.

عربستان به غیر از اقداماتی که برای ضدعفونی محیط مساجد انجام می‌دهد و محدودیت‌هایی که برای تردد زائران در برخی بخش‌ها برقرار کرده، تا کنون اعلام نکرده چه کنترل‌ها و تدابیر بهداشتی را در زمان اجتماع زائران به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید