امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 230219 |
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1397 - 18:44 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه مشترک رئیس سازمان ثبت احوال کشور، مدیرعامل بانک شهر و رئیس سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلای تهران تشکیل شد و در این جلسه درباره بهرمندی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه مشترک رئیس سازمان ثبت احوال کشور، مدیرعامل بانک شهر و رئیس سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلای تهران تشکیل شد و در این جلسه درباره بهرمندی دارندگان کارت هوشمند ملی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست حمید درخشان‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر و محسن جوادی رئیس سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه توضیحاتی کلی از سوی محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در خصوص فضا و شرایط کلی نمایشگاه کتاب، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گزارشی از روند بهرمندی دارندگان کارت هوشمند از مزایای کتاب ارائه کرد.

وی گفت: چند روز پیش از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیرعامل محترم بانک شهر به سازمان ثبت احوال کشور آمدند و موضوع بهرمندی دارندگان کارت هوشمند از مزایای بن کتاب را مطرح کردند.

حمید درخشان‌نیا ادامه داد: ما بلافاصله به همراه عوامل بانک شهر و معاونت فناوری سازمان ثبت احوال جلسات فنی مربوطه را برگزار کردیم. ما در این نمایشگاه برای نخستین بار این امکان را به وجود آوردیم که دارندگان کارت هوشمند از مزایای بن کتاب بهرمند شوند.

درخشان‌نیا تاکید کرد: یکی از مزایای استفاده از کارت هوشمند ملی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این است که پس از نمایشگاه آمارهای مفیدی اعم از مثل سن، تحصیلات، محل تولد و جنسیت بازدیدکنندگان در اختیار مسئولان برگزاری قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان با تحلیل آمارهای مفیدی که پس از نمایشگاه کتاب به دست می‌آید، برای نمایشگاه سال آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام داد.

وی با بیان اینکه بانک شهر در زمینه استفاده از کارت هوشمند ملی در نمایشگاه کتاب عملکرد خوبی داشته است، گفت: ما در کوتاه‌ترین مدت و ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز کار را به نتیجه رساندیم. البته از آنجا که بار اول بود از کارت هوشمند چنین استفاده‌ای می‌کردیم، نکات دیگری هم به نظر ما رسیده که در آینده آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم. سازمان ثبت احوال کشور در زمینه این همکاری کاملا آمادگی دارد.

درخشان‌نیا با اشاره به مزایای استفاده از کارت هوشمند به جای مدارک هویتی قبلی گفت: با جایگزینی کارت هوشمند ملی، مسائلی مثل فتوکپی گرفتن از کارت‌های هویتی، هدررفت بیهوده کاغذ، هزینه محل نگهداری و بایگانی مدارک و مسائل اینچنینی منتفی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: من پیشنهاد دادم در نمایشگاه کتاب امسال ایستگاه‌های سیاری هم تعبیه کنیم تا کارت هوشمند مردم همین‌جا صادر شود. از این طریق کار مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی ساده‌تر می‌شود و تقریبا دو ماه جلو می‌افتند. البته در نمایشگاه تنها یک ایستگاه سیار ایجاد کرده‌ایم و باید این ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم تا پایان امسال مهلت دارند کارت هوشمند ملی را دریافت کنند، گفت: مردم در بسیاری از موقعیت‌ها مثل دفتر ثبت اسناد رسمی‌نیاز به کارت هوشمند ملی دارند و بنابراین دیر یا زود همه نسبت به دریافت این کارت اقدام می‌کنند. بنابراین چه بهتر که با ایجاد ایستگاه‌های سیار کار آنان را ساده‌تر کنیم.

بر اسا این گزارش، در پایان این جلسه مقرر شد درصورت وجود تقاضا و شرایط، ایستگاه‌های سیاری برای صدور کارت هوشمند ملی در نمایشگاه قرآن ایجاد شود.

کد خبر 4292434
کمال صادقی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید