امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 276200 |
تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1398 - 19:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر رئیس سازمان دارالقرآن کریم با ارائه عملکرد برنامه‌های این سازمان در سال ۹۷ و ارائه برنامه‌های سال ۹۸ این سازمان گفت: حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش بودجه سازمان دارالقرآن را داشته‌ایم و درصدد هستیم در سال ۹۸ دوره سبک زندگی قرآنی و آموزش غیر حضوری و مجازی را بیشتر […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با ارائه عملکرد برنامه‌های این سازمان در سال ۹۷ و ارائه برنامه‌های سال ۹۸ این سازمان گفت: حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش بودجه سازمان دارالقرآن را داشته‌ایم و درصدد هستیم در سال ۹۸ دوره سبک زندگی قرآنی و آموزش غیر حضوری و مجازی را بیشتر از دوره‌های قبل مد نظر قرار بدهیم و بر رو آنها برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش صلح خبر، مهدی قره‌شیخلو امروز سه‌شنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) در تشریح عملکرد فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان دارالقرآن کریم در سال ۹۷ و ارائه برنامه‌های این سازمان برای سال ۹۸ با اشاره به وضعیت اعتبارات سازمان دارالقرآن کریم در سال ۹۷ اظهار کرد: اعتبار مصوب سازمان در سال ۹۷، ۹ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان بوده است و اعتبار دریافتی در همان سال، ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یعنی معادل ۸۳ درصد اعتبار مصوب بوده است. از این میزان هزینه دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون معادل ۳۰ درصد اعتبارات برای برنامه‌های مستقیم ستاد دارالقرآن تخصیص داده است و سه میلیارد و ۸۲۷ میلیون معادل ۳۹ درصد برای بخش استان‌ها اعتبارات تخصیص داده شده است و سه میلیارد تومان هم معادل ۳۱ درصد هزینه‌های غیر برنامه‌ای و پشتیبانی سازمان بوده است که مجموع اعتبارات هزینه شده ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بوده است که در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با میزان هزینه‌ای که مصوب شده سازمان اختلاف دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که از مجموع اعتبارات سازمان حدود ۷۰ درصد برای برنامه و ۳۰ درصد برای هزینه‌های پشتیبانی هزینه شده است. اعتبار دریافتی نیز از شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان که مربوط به سال ۹۶ بوده است را در ابتدای سال ۹۷ دریافت کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که این بخش از بودجه برای سال ۹۷ در چه جاهایی هزینه شده است گفت: اهم برنامه‌های ما عبارتند از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در قالب آموزش روخوانی، روان خوانی، تفسیر خوانی قرآن کریم، حفظ یک جز قرآن کریم (طرح ۱۴۵۲) ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بوده است که در مجموع حجم فعالیت‌های ما در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و حمایت از اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم بوده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: آموزش‌های تخصصی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌هایی بوده که بودجه را برای آن تخصیص دادیم. این آموزش‌های تخصصی در قالب آموزش قرائت قرآن کریم سطح ۶ و۷ دوره‌های تربیت معلم، تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، تربیت مربی، آشنایی و انس کودکان با قرآن، و تربیت داور مسابقات قرآن کریم برگزار شده است. همچنین در حوزه‌ی آموزش سطح زندگی قرآن کریم که چند سالی است که به صورت جدی بر روی آن تمرکز کرده‌ایم به منظور آشنایی افراد جامعه با مفاهیم قرآنی و برای رفع آسیب‌های فردی و اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگ انسان ساز قرآن کریم برگزار شده است که در این آموزش سبک زندگی کارگاه‌های یک روزه سبک زندگی قرآن کریم را با حضور ۷۰۰۰ نفر در سبک‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

قره‌شیخلو ادامه داد: در حوزه آموزش استعدادهای قرآنی نیز برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی، برگزاری اردوهای منطقه‌ای و برگزاری مسابقه سراسری قرائت قرآن کریم را داشته‌ایم. در رابطه با فعالیت‌های پژوهشی نیز تلاش کرده‌ایم کار گروه‌های تخصصی علمی و پژوهشی را راه اندازی کنیم و در حدود ۷ عنوان کتاب با عنوان‌های مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با قرآن، ارتباط انسان با انسان، ارتباط انسان با جهان هستی، گفت‌وگوهای تربیتی با آیت‌الله جوادی آملی، گفت و گوی تربیتی با استاد شهید آیت‌الله مطهری تولید و منتشر شده است. همچنین تولید محتوای آموزش الکترونیک یعنی آموزش فضای مجازی که شامل آموزش‌های عمومی و تخصصی و تربیت کادر متخصص و آموزش‌های ویژه و خاص نیز بوده است برنامه‌هایی با محتوای تولید شده در قالب اپلیکیشن موبایل، نرم افزار یارانه‌ای و خروجی فیلم mp۴ در فضای مجازی را ارائه داده‌ایم که قابلیت استفاده و دسترسی را دارند.

او یادآور شد: اجرای طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، برگزاری سیزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه‌های سازمان بوده است. در برنامه‌های قرآنی مراسم اعتکاف نیز طرحی با عنوان با قرآن در زلال اعتکاف را در سطح کشور برگزار کرده‌ایم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم ادامه داد: راهبری، ساماندهی و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی مردمی و تشکل‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۷ بوده است. سومین جشنواره محصولات قرآنی مؤسسات قرآنی مردمی کشور به همت سازمان دارالقرآن کریم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران برگزار شده است. همچنین در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در رشته‌های مصحف شریف، کتب قرآنی، نشریات قرآنی، سایت و اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه‌ای برنامه‌هایی را ارائه داده‌ایم و از ۱۵ آذر ماه آغاز و تا ۳۰ دی ماه ادامه داشت در این جشنواره ۳۰۰ نفر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که ۱۶ اثر برگزیده و از آنها تقدیر شد.

قره‌شیخلو ادامه داد: نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های ما در این سازمان بوده است که برای حدود ۱۴۰ چاپ قرآن مجوز صدور اعطا کردیم فعالیت‌های حمایتی و نظارتی از دیگر برنامه‌های ما بوده است. همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی شامل مراسم جز خوانی قرآن کریم تحت عنوان با قرآن در رمضان در قالب ۳۰ برنامه اصلی در مراکز استان‌ها داشتیم. همچنین در سال گذشته ۲۰ هزار جلد قرآن کریم را چاپ و توزیع کرده‌ایم. به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت ده گروه قرآنی به استان‌های سنی نشین کشور اعزام شدند. مشارکت در اجرای برنامه‌های قرآنی با دستگاه‌ها، نهادها و سایر مراکز، اجرای برنامه‌های مصوب کارگروه قرآن، اعزام قاریان بین‌المللی قرآن کریم به مراسم ۱۲ و ۲۲ بهمن، اعزام کاروان قرآنی انقلاب، برگزاری همایش با افتخارآفرینان قرآنی در ۴۰ سال گذشته، برگزاری همایش فعالان قرآنی مردمی، برگزاری همایش اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۷ بوده است.

وی یادآور شد: برای سال ۹۸، ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای سازمان دارالقرآن مصوب شده است که در حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش بودجه را داشته‌ایم. اهم برنامه‌های ما برای سال ۹۸ نیز همچون سال ۹۷ است و درصدد هستیم در سال ۹۷ دوره سبک زندگی قرآنی و آموزش غیر حضوری و مجازی را تقویت کنیم. یکی دیگر از برنامه‌های ما که آن را به سازمان تبلیغات ارائه داده‌ایم برگزاری آزمون‌های حفظ عمومی قرآن است. در حدود ۱۴ سال آزمون‌های قرآنی به صورت تخصصی برگزار می‌شد و یکی دو سال است که درصدد هستیم آزمون‌های عمومی را تحت عنوان حفظ عمومی قرآن کریم را برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید