امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 308386 |
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1398 - 16:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نمایندگان گروه مذاکره کننده طالبان که به مسکو سفر کرده‌اند در مصاحبه با رسانه‌های روسیه گفته‌اند که هنوز مایل به آوردن صلح خبر در افغانستان از طریق مذاکره هستند. به گزارش صلح خبر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، شیر محمد عباس استانکزی، از اعضای دفتر […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نمایندگان گروه مذاکره کننده طالبان که به مسکو سفر کرده‌اند در مصاحبه با رسانه‌های روسیه گفته‌اند که هنوز مایل به آوردن صلح خبر در افغانستان از طریق مذاکره هستند.

به گزارش صلح خبر به نقل از شبکه خبری بی بی سی، شیر محمد عباس استانکزی، از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر که رهبری این هیئت را بر عهده دارد در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه گفته که جنگ بر طالبان تحمیل شده است. با این حال هنوز این گروه علاقمند به آوردن صلح خبر در افغانستان از طریق مذاکره است.

استانکزی گفت: “متاسفانه هر زمانی که ما به یک توافق نهایی رسیده‌ایم، مذاکرات از سوی آمریکا لغو شده است.”

او گفته که در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما نیز دو بار توافقاتی این چنینی متوقف شده بودند.

رسانه‌های مسکو گفته‌اند که این هیئت با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه مسکو در امور افغانستان دیدار کرده‌ است. ضمیر کابلوف پیش از این به رسانه‌های این کشور گفته بود که مذاکرات صلح خبر می‌توانست راه را به سوی مصالحه ملی به حل بحران افغانستان باز کند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که قرار بود هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید با رییس جمهوری افغانستان و رهبران گروه طالبان دیدار کرده و توافق آمریکا و طالبان را نهایی کند اما روز یکشنبه گذشته ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.

او گفت قید مذاکره با طالبان را زده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز آمریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که سفر رهبران طالبان به کشورهایی مثل روسیه یا چین “شکست قطعی سیاسی” آنان را نشان می‌دهد.

صدیقی در یک نشست خبری گفت: آدرس اصلی صلح خبر را طالبان گم کرده‌اند. آدرس اصلی صلح خبر مردم افغانستان و پروسه صلح خبر افغانستان است که توسط دولت رهبری و مدیریت شود. این تلاش‌های شماری از رهبران طالبان به باور ما نتیجه نخواهد داد.

او همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان تلاش‌های مرتبط با روند صلح خبر را متوقف کرده و اولویت برای دولت افغانستان در حال حاضر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو است.

مذاکرات آمریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید