امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 534755 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1402 - 9:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

ابوالفضل خدائی: اصرار به ادامه حمایت ها از جنایات اسرائیل، برای ایالات متحده تا به این جای کار گران تمام شده است. اولین اشتباه محاسباتی واشنگتن و لندن از بمباران مناطقی در یمن برای مقابله با آنچه تهدید انصارالله علیه کشتیرانی و تجارت در دریای سرخ یاد می شد کلید خورد. اتفاقی که نه تنها […]

ابوالفضل خدائی: اصرار به ادامه حمایت ها از جنایات اسرائیل، برای ایالات متحده تا به این جای کار گران تمام شده است. اولین اشتباه محاسباتی واشنگتن و لندن از بمباران مناطقی در یمن برای مقابله با آنچه تهدید انصارالله علیه کشتیرانی و تجارت در دریای سرخ یاد می شد کلید خورد. اتفاقی که نه تنها منجر به عقب کشیدن مقاومت یمن نشد بلکه عزم این گروه را برای حمایت از مردم غزه و تنبیه متجاوزین دو چندان کرد. در تازه ترین موضع گیری «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند عملیات نظامی یمن را متوقف کند، از آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی‌ها خواست دست از تجاوزات خود به نوار غزه بکشند.
حمله به مقر نیروهای مقاومت عراق نیز برای آمریکا کارساز نبود و ضربه دیگری به کاخ سفید و جو بایدن وارد کرد. در تازه ترین تحولات منطقه و برای نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه، نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش در غرب آسیا کشته شدند و طبق گزارشات ۳ سرباز کشته و ۵۰ نفر مجروح شدند. این حمله که در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داد با واکنش جو بایدن همراه شد و اعلام کرد که این حمله توسط گروه های تحت حمایت ایران انجام شده و واشنگتن در زمان مناسب و به شیوه خود به آن پاسخ می دهد. در همین راستا کاخ سفید اعلام کرد که جلسه مشورتی امنیت ملی آمریکا با حضور مشاور امنیت ملی و به همراه وزیران امور خارجه و دفاع، مدیر سیا و رئیس ستاد ارتش در حضور جو بایدن برگزار شده است.

بایدن همچنین در اولین حضور علنی خود پس از حمله به نیروهای آمریکایی و کشتن ۳ سرباز نیز گفت: روز سختی بود و ما مسئولین این حمله را پاسخگو خواهیم کرد.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد: نیروهای ما که در اردن کشته شدند برای مقابله با داعش و تروریسم اعزام شده بودند.شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد.
با این تحولات جدید در منطقه کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی، دو کشور آمریکا و انگلیس را به دامی مشابه گذشته یعنی ورود به جنگ افغانستان و عراق انداخته به طوری که واشنگتن و لندن حتی قادر به حفظ امنیت کشتی های خود نیز نیستند.
ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده نیز طی گفتگویی اظهار داشت: آمریکا نمی‌خواهد درگیر جنگ با جمهوری اسلامی ایران شود، اما اگر درگیری گسترده‌تر با جمهوری اسلامی رخ دهد پاسخ خواهیم داد.
با تلفات بی سابقه آمریکایی ها در منطقه حالا جو بایدن علاوه بر ورود به باتلاق اسرائیل، با فشار تندروها از طیف جمهوری خواه در داخل نیز روبروست. آنها در این زمان خاص می‌دانند که درگیری گسترده آمریکا در منطقه و به ویژه درگیری مستقیم با ایران، کارزار انتخاباتی جان بایدن را نابود خواهد کرد و فضای تنفس جدید برای رژیم صهیونیستی و در راس آن نتانیاهو ایجاد خواهد شد. باید دید آیا عقلانیتی در کاخ سفید وجود دارد که آن‌ها را وارد تله تنش و جنگ نکند؟
اگرچه برخی رسانه های آمریکایی از جمله سی بی اس به عدم ارتباط ایران با نیروهای آمریکایی کشته شدن در اردن اشاره می کنند اما لیندسی گراهام سناتور تندرو بار دیگر خواستار حمله نظامی به ایران شده و در پیامی در شبکه ایکس نوشت: “وقتی دولت بایدن می گوید «نکن»، ایرانی ها «می کنند». لفاظی های دولت بایدن در ایران نایده گرفته می شود.”
وی در ادامه نوشت: سیاست بازدارندگی آنها علیه ایران به طرز فجیعی شکست خورده است. بیش از ۱۰۰ حمله علیه نیروهای آمریکایی در منطقه صورت گرفته است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای نوشت: سه سال پیش ایران ضعیف و کاملا تحت کنترل بود. کشور ما با جو بایدن به عنوان فرمانده کل قوا نمی تواند ادامه دهد.
میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواه سنای آمریکا نیز گفت: سکوت بایدن دشمنان ایالات متحده در منطقه را جسور کرده است.
کاخ سفید به خوبی می داند هر گونه افزایش تنش با ایران معادلات در غرب آسیا را دچار پیچیدگی های شدید خواهد کرد و بیرون آمدن از آن جنگ احتمالی به این سادگی ها نیست. جمهوری خواهان می خواهند در برهه حساس انتخاباتی، با ورود جو بایدن به جنگ او را مقصر ناکامی ها جلوه دهند و کرسی ریاست جمهوری را از چنگ وی خارج کنند و سرنوشتی مشابه جیمی کارتر را برای او رقم بزنند.

۳۱۱۳۱۱

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید