امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 543139 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1403 - 16:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/یزد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به تشریح برنامه‎های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان پرداخت. «محمدکاظم رحیمی‌نژاد» امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به عنوان نماینده ۱۶ هزار نفر از جامعه تعلیم و تربیت استان، بسیار امیدوار و در عین […]

صلح خبر/یزد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به تشریح برنامه‎های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان پرداخت.

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به عنوان نماینده ۱۶ هزار نفر از جامعه تعلیم و تربیت استان، بسیار امیدوار و در عین حال بسیار مضطرب، بسیار راضی و همچنین بسیار نگران به دلیل اهمیت و حساسیت این شغل خطیر هستم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: مسئولیت سخت تربیت جهت عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین مخلوق خداوند بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است و به همین دلیل نیز دوگانه‎هایی متعارض با یکدیگر ایجاد کرده که پیدا کردن نقطه‌ی تراز بین این دوگانه‌ها، ارزشمندترین و موثرترین اقدام برای انجام رسالت سنگین تعلیم و تربیت است.

رحیمی‌نژاد ارزش والای تعلیم و تربیت و مقام معلمان را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که اقدامات نسل حاضر در جهت تقویت این جایگاه و تحقق اهداف آموزش و پرورش در راستای اسناد بالادستی و نیازهای آینده این جامعه تحقق یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته معلم در استان، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته در کنار مراسمهایی که جهت پاسداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود، برگزاری همایش «به توان ۳۰» یا «افتخار سی‌ام» به مناسبت سی‌امین سالگرد برتری دانش اموزان استان در کنکور سراسری و تجلیل ۳۲۰  نفر از برترین‌های رشته های مختلف استان در حوزه تعلیم و تربیت است که یزد را از این حیث در رده دوم کشور قرار داده است.

این مسئول عنوان کرد: تلاش داریم برنامه‎های هفته معلم به جای سوق دادن به تنها تجلیل جمعی از چندین هزار معلم موفق استان به این سمت که جامعه را متوجه یک حقیقت و فرصتی برای تذکر این که پیشرفت و ترقی جامعه مدیون معلمان است، هدایت کنیم.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این هفته را برگزاری برنامه زنگ سپاس از معلم در سطح تمامی مدارس استان با حضور مسئولان ذکر کرد و گفت: این برنامه از ابتدای این هفته آغاز شده و تا دوازدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی نژاد از دیگر برنامه‎های این هفته را دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از معلمان فرزند شهید با همکاری بسیج فرهنگیان و فرماندهی سپاه الغدیر، بازدید رایگان فرهنگیان از موزه‎ها و مراکز تاریخی، برگزاری رژه سپاس معلم در فرماندهی نیروی انتظامی و همایش پیاده وری خانواده فرهنگیان در پارک کوهستان یزد ذکر کرد.

وی از برگزاری برنامه رخصت معلم با هدف گسترش ورزش پهلوانی با حضور یکهزار نفر از دانش آموز فعال در این رشته در محل سالن ۹ دی مجموعه زمزم به مناسبت هفته معلم خبر داد و گفت: برگزاری شورای اداری استان با حضور مدیران استانی و یکی از معلمان هر کی از مدیران، برگزاری برنامه‌های ورزشی مانند کوهنوردی، برگزاری شب شعر با حضور ۸۰۰ نفر از شاعران و ادیبان در هفدهم اردیبهشت ماه، معرفی معلمان شاخص و شهدای معلم در تابلوهای شهری، برگزاری مراسم محفل انس با قرآن، تجلیل از مقام معلم در مساجد شهر، برگزاری همایش تجلیل از معلمان شاخص هنرستانی توسط صنایع و برگزاری پویش «همه مدیون توئیم» از دیگر برنامه‎های این هفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تهیه و پخش ۸ مستند که با استفاده از تجربه زیستی معلمان پیشکسوت استان ساخته شده در سیمای یزد، گفت: جشن بزرگداشت مقام معلم نیر در روز هیجدهم اردیبهشت ماه در قالب یک اجتماع بزرگ از معلمان برگزار خواهد شد که محل آن مجموعه ورزشی شهید نصیری یا سالن وحدت شهر یزد خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید