امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 358597 |
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1399 - 16:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با طی شدن مقدمات لازم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان تسهیلات ریالی پرداخت خواهد شد. به گزارش صلح خبر، پس از آنکه سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که کار بر روی اجرای نهایی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی آغاز شده […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با طی شدن مقدمات لازم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان تسهیلات ریالی پرداخت خواهد شد.

به گزارش صلح خبر، پس از آنکه سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که کار بر روی اجرای نهایی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی آغاز شده است، این سازمان از فراهم شدن مقدمات پرداخت تسهیلات ریالی به صادرکنندگان نیز خبر داده است.

بر اساس اعلام این سازمان،  سامانه دریافت تقاضای صادرکنندگان برای دریافت تسهیلات صادراتی ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی  راه‌اندازی خواهد شد و صادرکنندگان می‌توانند با استفاده از آن، وام دریافت کنند.

در این راستا،  دستورالعمل پرداخت تسهیلات با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق توسعه ملی و صندوق ضمانت صادرات ایران نیز نهایی شده و با توجه به شرایط کشور، فرایند کار در قالب نرم‌افزاری نسبت به دریافت و پردازش درخواست‌ها و در نهایت ارسال به بانک‌های عامل عمل خواهد کرد.

 رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات، میانگین میزان صادرات سه سال گذشته، اولویت‌های کالایی و کشوری و توجه ویژه به واحدهای تولیدی صادراتی اصلی‌ترین پیش‌نیازها برای پرداخت این وام به صادرکنندگان است.

به گزارش صلح خبر، پس از آغاز دور جدید تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، دولت در حدود دو سال گذشته تلاش کرده بخش قابل توجهی از نیاز ارزی کشور را از طریق صادرات غیرنفتی پوشش دهد.

ایران در سال  ۱۳۹۸، حدود ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشت اما در هفته‌های گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا، صادرات ایران نیز مانند تمامی کشورهای جهان، کاهش یافته است.

دولت اعلام کرده در دوره شیوع کرونا، واحدهای تولیدی به عنوان یکی از بخش‌هایی که تحت تاثیر این ویروس آسیب دیده‌اند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید