امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 184338 |
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1396 - 11:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا به گزارش صلح خبر؛ ایران در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 27 شهریور خود نوشت: صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا     خسرو مبشر سخنگوی دستگاه قضا روز گذشته در یکصد و هجدهمین نشست خبری درخصوص مسائل مهم […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا

به گزارش صلح خبر؛ ایران در صفحه اول روزنامه امروز دوشنبه، 27 شهریور خود نوشت: صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا

 

صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا

 

خسرو مبشر

سخنگوی دستگاه قضا روز گذشته در یکصد و هجدهمین نشست خبری درخصوص مسائل مهم قضایی و پرونده‌های  مالی و اقتصادی مطرح در دادگاه‌ها، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش «ایران»، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای درخصوص پرونده محمود خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی و از متهمان پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی گفت: از دادگاه انقلاب پرسیدم گفتند که با وجود تلاش‌های بسیار صورت گرفته ما نتوانستیم خاوری را به کشور بازگردانیم و چون این متهم خارج از کشور بود، در رسانه‌ها هم اعلام کردیم. وقتی وی برنگشت، قرار شد به صورت غیابی در ماه مهر یا آبان ماه دادگاه وی برگزار شود.اگر اموالی در داخل و خارج داشته باشد می‌توانیم بگیریم.اژه‌ای درباره پرونده موسوم به دکل نفتی هم گفت: این پرونده از لحاظ محتوا بزرگ بود و مدت‌ها طول کشید، کیفرخواست آن صادر شده و به دادگاه رفته، اما هنوز در دادگاه تعیین وقت نشده است. دادگاه در حال مطالعه پرونده است اما هنوز تعیین وقت نشده، البته بعد از تعیین وقت به وکلا اعلام خواهد شد.

 محاکمه نویسنده شنود اشباح

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی بر اینکه پرونده «ر. گ» نویسنده شنود اشباح  و مدیر یک سایت که به اتهام امنیتی در دادگاه انقلاب مطرح است به چه مرحله‌ای رسیده است، گفت: تا آنجا که پیگیری کردم، هنوز حکمی صادر نشده است. البته یک جلسه محاکمه برای متهمان به اتهام مسائل امنیتی برگزار شد و جلسه بعدی نیز برگزار خواهد شد. متهمان اول بازداشت نبودند، اما اینکه بعداً به تشخیص دادگاه بازداشت شده باشند، اطلاعی ندارم.سخنگوی قوه قضائیه شایعه کنار گذاشتن قاضی پرونده بابک زنجانی را نیز تکذیب کرد.

 محکومیت «محمود بهشتی»

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بازداشت برخی فرهنگیان از جمله محمود بهشتی که از سوی رسانه‌های معاند  مطرح شده صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: هیچ فردی به عنوان فرهنگی بودن بازداشت نمی‌شود. خبرنگار نیز به عنوان خبرنگار بازداشت نمی‌شود، همان طور که هیچ فردی به عنوان این که بهایی یا هر مذهب دیگری که داشته باشد، بازداشت نمی‌شود. اما اگر خبرنگاری یا فردی مسیحی، مسلمان یا بهایی مرتکب جرمی شود به خاطر جرمی که مرتکب شده، بازداشت می‌شود. وی  افزود: آقای بهشتی در رابطه با مسائل امنیتی محکوم شده و جرم این فرد هم مشخص است و وی به 5 سال حبس محکوم شده است که در حال تحمل آن است و اگر خودش یا وکیلش نکته‌ای دارند، می‌توانند در چارچوب قانون نظر خود را مطرح کنند.

 جرم ساسان آقایی و فخشامی

وی درخصوص علت بازداشت ساسان آقایی و یغما فخشامی از روزنامه‌نگاران گفت: عناوین اتهامی این افراد امنیتی است و در مرحله دادسرا قرار دارد. کیفرخواست هم صادر نشده است. درخصوص ساسان آقایی اگر از مدت بازداشت گذشته باشد، احتمال دارد تمدید شده باشد.

پرونده متهمان در مرحله دادسرا در حال رسیدگی است. وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اینکه چرا پس از گذشت چهار سال پرونده منتسب به احمدی‌نژاد هنوز منتج به نتیجه نشده است در حالی که اخیراً آقای مدیرخراسانی گفته‌ است درخصوص شکات خصوصی تبرئه شده و فقط پرونده مجلس باقی مانده است، اظهار کرد: ‌طبق قانون نظر داریم به آن عمل کنیم، اما قبول داریم که زمان برده است.معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگار درخصوص اظهارات آقای نوبخت و اظهار بی اطلاعی ایشان مبنی بر صدور کیفرخواست برای 20 نفر در پرونده حقوق‌های نجومی گفت:‌ گفتیم دولت چیزی به قوه قضائیه اعلام نکرده است. دیوان محاسبات هم همین طور.  پرونده نجومی بگیرها بر اساس گزارشات بازرسی کل کشور تشکیل شده است که پرونده آنها به نوبت در حال رسیدگی است.

 کیفرخواست برای پزشک کیارستمی

محسنی‌ اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک عباس کیارستمی گفت: به دلیل اینکه موضوع تخصصی بود، گزارشات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات گرفته شد. نسبت به پزشک معالج کیفرخواست صادر شد و به دادگاه رفت اما برای این پرونده وقت رسیدگی تعیین نشده و اطلاع ندارم که شعبه دادگاه مشخص شده یا نه، اما دادسرا کیفرخواست صادر کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده متهمان گمرک افزود: این پرونده 12 متهم دارد که منتهی به صدور کیفرخواست شده است. 6 نفر از متهمان از عوامل گمرک بوشهر هستند و 6 نفر دیگر از صاحبان بار هستند که با رشوه و با کار خلاف قانون قصد داشتند بار خود را ترخیص کنند یا ترخیص کرده‌اند. این افراد تحت تعقیب قرار گرفتند، در قزوین هم به همین شکل است. در تهران نیز افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند.

 حکم قصاص در پرونده «بنیتا»

محسنی اژه‌ای درباره حکم متهمان پرونده بنیتا توضیح داد: برای این پرونده حکم صادر شده، اما طبیعی است که باید ابلاغ شود و قابل اعتراض هم هست.وی خاطرنشان کرد: اجمالاً اینکه متهم ردیف اول دو، سه اتهام داشته؛ یکی از عناوین اتهامی‌اش قتل عمد است که در این خصوص برای وی حکم قصاص نفس صادر شده است. برای سایر موارد اتهامی شنیدم که مجازات‌هایی اعم از حبس و شلاق و تبعید در حکم صادره شده که البته قابل اعتراض است و باید دید در دادگاه تجدید نظر چه می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: متهم ردیف دوم پرونده  تبرئه نشده، بلکه در دادسرا قتل عمد او ثابت نشده، اما با جرایم دیگر از جمله معاونت و مشاورت برای وی قرار مجرمیت صادر شده است. این شخص گناهکار تشخیص داده شد و برای اتهامات او درخواست کیفر شد و کیفرها هم نسبتاً سنگین است.
محسنی اژه‌ای درخصوص اعلام  وکیل پرونده آزار جنسی یک فرزند از سوی پدرش که دادگاه پدر را تبرئه کرده است، این پرونده چگونه است؟ گفت: از دادستان کرج سؤال کردم، اعلام کرد فردی که این مطالب کذب را می‌گوید، تحت تعقیب قرار می‌گیرد. البته این فرد وکیل هیچ کدام از طرفین نیست و در این پرونده نه بحث آزار جنسی مطرح بوده و نه بازداشت. بلکه اختلاف پدر و مادر مطرح است و گویا مادر اجازه نمی‌دهد که پدر بچه‌اش را ببیند، در حالی که پدر دستور قضایی دارد که می‌تواند براساس مقررات با کودک ملاقات داشته باشد.

 موفقیت دولت یازدهم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مأموریت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان یک ستاد هماهنگ کننده در دولت یازدهم موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: دولت یازدهم نسبت به دولت‌های دیگر در این امر فعال‌تر بوده ولی اینکه چرا در دولت دوازدهم این ستاد تشکیل نشده است، شاید به این دلیل بوده که هنوز دولت در حال استقرار است.معاون اول قوه‌ قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره اموال و دارایی وزرای دولت یازدهم گفت: کسانی که در دولت یازدهم بودند و دوره‌شان تمام شده و در دولت جدید هم نیستند، 12 نفر هستند که 6 نفر از آنها گزارش پایان دوره خود را داده‌اند که از آنها تشکر می‌کنم؛ زیرا زودتر هم جواب دادند. از کسانی هم که در دولت دوازدهم هستند، 9 نفر لیست و فهرست اموال خود را دادند که از این 9 نفر، دو نفرشان جدید هستند مثل آقای کلانتری که در دولت یازدهم نبود. 7 نفر دیگر هم کسانی هستند که در دولت قبل و فعلی بوده و هستند.

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید