امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 242874 |
تاریخ انتشار : 23 مهر 1397 - 12:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر ذبیح الله شاهمرادی در گفت و گو با خبرنگار صلح خبر اظهار داشت: زگیل و تبخال تناسلی که امروزه با شیوع بالای آن مواجه ایم در ۹۰ درصد موارد بر اثر مقاربت و پس از آن تیغ های آلوده و یا طهارت گرفتن با دست آلوده بروز می کند. […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

ذبیح الله شاهمرادی در گفت و گو با خبرنگار صلح خبر اظهار داشت: زگیل و تبخال تناسلی که امروزه با شیوع بالای آن مواجه ایم در ۹۰ درصد موارد بر اثر مقاربت و پس از آن تیغ های آلوده و یا طهارت گرفتن با دست آلوده بروز می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد تشخیص زگیل و تبخال تناسلی بر اثر بروز رفتارهای پرخطر بوده است، ادامه داد: هرچند عدم رعایت بهداشت فردی بین زن و شوهر هم احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک جنسی را موجب می شود.

شفاف سازی در مورد بیماری زگیل تناسلی مهمترین اقدام است

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: چون امکان ازدواج هر روز در بین جوانان کمتر و کمتر می شود بنابراین در حالی شاهد بروز رفتارهای پر خطر هستیم که هیچ نظارت بهداشتی و تائیدیه سلامتی وجود ندارد و به راحتی با ابتلا دختر یا پسر شریک جنسی آن هم مبتلا می شود و به همین لحاظ یکی از پروژه های تحقیقاتی مهم در این مرکز پژوهشی را شناسایی عوامل پیشگیری و جلوگیری از روند رو به رشد زگیل و تبخال تناسلی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امروز با شیوع نگران کننده زگیل تناسلی مواجه ایم به طوری که اگر در گذشته ماهانه یک تا دو مورد بود امروز به هفته ای چهار تا پنج مورد مراجعه رسیده است، بیان داشت: درمان زگیل و تبخال تناسلی علاوه بر اینکه بسیار سخت است و مدت زمان زیادی را می طلبد بسیار هم هزینه بر است بنابراین اطلاع و آگاهی از این بیماری و شفاف سازی در این خصوص و آشنایی با راه های پیشگیری از آن یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

۱۰ درصد جامعه کارگری مبتلا به اگزمای پوستی است

شاهمرادی با بیان اینکه بیماری های پوستی در تمام سنین رخ می دهد اما در هر سنی با شیوع یک نوع از بیماری مواجه ایم، ادامه داد: در سنین پایین و در کودکان بیشتر شاهد بروز شپش سر هستیم، در نوجوانان جوش های چرکی شایع ترین علت مراجعه است، در روستاها به دلیل تماس مستقیم با دام شاهد شیوع قارچ های حیوانی در بین اهالی روستا هستیم، در بین جوانان بیشتر شاهد بیماری های پوستی که بر اثر مقاربت و رفتارهای پرخطر بروز کرده است و در زنان شاهد اگزمای پوستی هستیم و در سنین بالا سرطان های پوستی بروز می کند.

وی به اگزماهای شغلی در بین کارگران و مشاغل سخت مثل مکانیک ها و کارگرها اشاره کرد و افزود: در ایران هم مثل سایر کشورها ۱۰ درصد از جامعه کارگری و مشاغل سخت مبتلا به اگزمای پوستی هستند یعنی از هر ۱۰ نفر یک نفر مبتلا می شود که بر این اساس پزشک طب صنعتی در کارخانجات مستقر است.

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در خصوص وضعیت شیوع سالک در استان اصفهان اظهار داشت:بیش از یک دهه است که در حوزه پیشگیری،کنترل و درمان بیماری سالک در سطح استان اصفهان اقدام کردیم وتوانستیم این بیماری را به یک سوم کاهش دهیم و سال گذشته ۷۰۰پرونده ثبت شد.

شیوع شپش  در مهدهای کودک به دلیل بازی های دسته جمعی

وی با بیان اینکه در اوایل تابستان پشه های آلوده اقدام به گزش می کنند و یک دوران نهفتگی دارد که در اوایل پاییز علائم آن در افراد مبتلا بروز می کند، گفت: در حال حاضر کم کم شاهد بروز علائم و عوارض بیماری خواهیم بود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از انواع بیماری های پوستی را انواع اگزماها و حساسیت های پوستی شامل می شود، گفت: امروز شاهد شیوع شپش در مهدهای کودک به خاطر بازی های دست جمعی هستیم.

وی همچنین به شیوع زگیل های کف پا اشاره و گفت: زگیل های کف پا بیشتر در افرادی که زیاد استخر می روند و به علت سائیدگی پا با سرامیک های زبر کف استخر یا آلوده بودن آب بروز می کند.

یک چهارم بیماری های پوستی با استرس و اضطراب بروز می کند

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اضطراب و استرس عامل شیوع بیماری برص، لک و پیس و بروز لک های سفید شده است، گفت: استرس زیاد سبب چروک شدن پوست و ریزش مو می شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم بیماری های پوستی با استرس و اضطراب و بیماری های روحی بروز می کند، ادامه داد: سرطان پوست شایع ترین بیماری پوستی است.

شاهمرادی با بیان اینکه هر نوع خالی که خارش و خونریزی داشته باشد و بزرگ شود از نشانه های بیماری پوستی است، افزود: امروز کشاورزانی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند در خطر ابتلا به سرطان پوست سر هستند.

کد خبر 4430753

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید