امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 107449 |
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1392 - 9:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی:کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش 16 درصدی بارش‌ها در روزهای ابتدایی بهار امسال نسبت به سال گذشته گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روند کاهش دمای هوا در سطح کشور با شیب کندتر ادامه دارد. محمد اصغری روند کاهش دمای هوا را مهمترین پدیده‌ای دانست که از 8 فروردین ماه در سطح کشور رایج […]

پارسی وی:کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش 16 درصدی بارش‌ها در روزهای ابتدایی بهار امسال نسبت به سال گذشته گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روند کاهش دمای هوا در سطح کشور با شیب کندتر ادامه دارد.

محمد اصغری روند کاهش دمای هوا را مهمترین پدیده‌ای دانست که از 8 فروردین ماه در سطح کشور رایج است.

وی افزود: این امر به شکلی بوده که حداقل دمای هوا در منطقه خیرآباد در زنجان، خلخال در اردبیل، ولده در مازندران و سراب در آذربایجان شرقی منفی بوده است.

این کارشناس ارشد هواشناسی همچنین یادآور شد: دمای هوا در مرکزهایی مانند زنجان، سنندج، اردبیل، همدان و کرج نسبت به روز گذشته تا 8 درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

اصغری با بیان اینکه روند کاهش دما با شیب تندتر در سطح کشور ادامه خواهد داشت گفت: این روند کاهش دما به ویژه در باند شمالی کشور ادامه می‌یابد به طوری که در ساعت‌های بعدازظهر در این ناحیه شاهد افزایش ابر و وزش باد ملایم خواهیم بود.

وی بیان داشت: افزایش ابر بر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی همراه با بارندگی خواهد بود.

وی ادامه داد: به جز اراک و سمنان در همه مراکز حداقل یک مرتبه در طول این مدت بارندگی وجود داشته است.

وی همچنین از افزایش 16 درصدی بارندگی‌ها در طول سال آبی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی یعنی از ابتدای پاییز 91 تا امروز نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

اصغری یادآور شد: البته این موضوع به شکلی است که در مقایسه با بلندمدت 5 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

کارشناس ارشد سازمان هواشناسی با اعلام اینکه میانگین بارش‌ها در استان‌های گلستان، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اصفهان بسیار مناسب بوده است اظهار داشت: این استان‌ها 10 تا 40 درصد افزایش بارندگی را تجربه کرده‌‌اند.

اصغری با بیان اینکه آسمان تهران صاف است خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران بین 24 تا 13 درجه سانتی‌گراد است و با روند کاهش دما همراه خواهد بود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید