امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 356888 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1399 - 12:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزارت خارجه مصر در واکنش به اعتراض اتباع خود در کویت و درخواست آنها برای بازگشت به کشورشان از ارتباط با مقامات این کشور و اتخاذ اقدامات لازم درباره آنها تا زمان از سرگیری پروازها خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت ارم نیوز، احمد […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزارت خارجه مصر در واکنش به اعتراض اتباع خود در کویت و درخواست آنها برای بازگشت به کشورشان از ارتباط با مقامات این کشور و اتخاذ اقدامات لازم درباره آنها تا زمان از سرگیری پروازها خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت ارم نیوز، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به اعتراض و شورش اتباع خود در کویت و درخواست آنها برای بازگشت به کشورشان در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد که دستورالعمل‌هایی برای برخورد با بحران‌های اتباع مصر در خارج از طریق ارتباط با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها وجود دارد.

وی افزود: مصر از بازگرداندن اتباع خود از خارج به ویژه کویت هیچ‌گونه کم‌کاری نمی‌کند و اقدامات و برنامه مشخصی در این باره وجود دارد که طبق زمان بندی پیش می‌رود و تمامی طرف‌ها درصدد حل و فصل مشکلات اتباع و بازگرداندن آنها به مصر هستند.

حافظ تصریح کرد: دولت کویت تمامی تلاش خود برای حل بحران اتباع مصر حتی نقض کنندگان شرایط اقامت به کار گرفته است و در همین راستا، هماهنگی و شرایط لازم برای فراهم کردن مکان‌های میزبانی از این اتباع تا زمان انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن‌شان صورت گرفته است.

در همین حال، نبیله مکرم عبید، وزیر مشاور در امور مهاجرت و اتباع مصر در خارج نیز در این باره گفت: درحال تلاش برای بازگرداندن اتباع از خارج طبق یک جدول زمانی و معیارهای مشخص هستیم و اولویت با کسانی است که شروط اقامت در خارج را دارا هستند.

وی افزود: کمیته ملی تشکیل شده برای پیگیری مصری‌های بازمانده در خارج به ریاست مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر کشور تفاوتی میان اتباع مصری در خارج قائل نیست و بازگرداندن موارد انسانی و اقامت‌های منقضی شده را در اولویت خود قرار داده است.

مکرم عبید در ادامه گفت: پس از پایان اقدامات پیشگیرانه درباره کرونا، موعد رسمی پروازها برای بازگرداندن این افراد اعلام خواهد شد و اولویت با اتباع مصر در کشورهای حوزه خلیج (فارس) است.

در همین راستا، وزارت کشور کویت شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور شورش در مرکز نگهداری اتباع مصری را مهار کردند.

طبق این گزارش، شماری از اتباع مصری که در مرکز ویژه افراد فاقد مجوز اقامت نگهداری می‌شدند در اعتراض به عدم بازگشت‌شان به مصر شورش کردند. نیروهای امنیتی کویت نیز از گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن معترضان استفاده کردند.

اتباع مصری معترض بودند که چرا دولت کشورشان اقدامی برای بازگرداندن آن‌ها انجام نمی‌دهد و علیه آن شعار سردادند.

بنابر اعلام وزارت کشور کویت، نیروهای امنیتی شماری از معترضان مصری را بازداشت کرده و به مراجع قضایی تحویل دادند.

در همین حال، منابع کویتی به روزنامه القبس اعلام کردند که مقامات وزارت خارجه این کشور امروز با طارق القونی، سفیر مصر در کشورشان دیدار خواهند کرد تا خواستار آرام کردن اتباع مصر در کویت و عدم تکرار تظاهرات شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید