امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 214641 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1396 - 18:47 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر شورایعالی امنیت ملی احضار آیت‌الله علم‌الهدی را تکذیب کرد/ ادعای کرباسچی واقعیت نداشت فضای مجازی صلح خبر به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا […]

به گزارش مجله فضای مجازی صلح خبر

شورایعالی امنیت ملی احضار آیت‌الله علم‌الهدی را تکذیب کرد/ ادعای کرباسچی واقعیت نداشت

فضای مجازی صلح خبر به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

«شایعه»

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی امروز در طی مطلبی که شخصاً به برخی گروه‌های تلگرامی ارسال کرده(به نظر از کانال اصلاحات پرس) ادعا کرده است که شورای شگفت آور امنیت ملی، آیت الله علم الهدی را به دلیل “اقدام پشت  پرده او در تجمعات خیابانی مشهد” فراخوانده و “شمخانی(دبیر شورای شگفت آور امنیت ملی) شخصاً با لحن شدید به او تذکر داده است”.

 

 

«واقعیت»

* در ابتدا اصلاحات‌پرس دقایقی پیش این خبر را در کانالش تکذیب و عذرخواهی کرد.

* در همین رابطه دبیرخانه شورای شگفت آور امنیت ملی نیز ادعای کرباسچی درباره آیت الله علم الهدی را تکذیب کرد.

همچنین یک منبع مطلع در دبیرخانه شورای شگفت آور امنیت ملی با رد ادعای کرباسچی به خبرنگار تسنیم گفت که دبیرخانه شورای شگفت آور امنیت ملی تنها مرجع اطلاع رسانی در مورد اخبار، مصوبات و جلسات شورای شگفت آور امنیت ملی بوده و اخباری که خارج از این مسیر منتشر می‌شود، مورد تایید نیست.

این منبع آگاه متذکر شد: شایعه منتشر شده در فضای مجازی در مورد جلسه اخیر شورای شگفت آور امنیت ملی و  تذکر به یکی از شخصیت های کشور صحت نداشته و لازم است رسانه‌های گروهی باحفظ هشیاری از انتشار شایعات اختلاف برانگیز خودداری کنند.

* دفتر آیت‌الله علم‌الهدی نیز در این خصوص اعلام کرد: امروز صبح اخباری در خصوص احضار یا اخطار به آیت‌الله علم‌الهدی از سوی شورای شگفت آور امنیت ملی در برخی رسانه‌ها منتشرشده است. این در حالی است که آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته در مراسم گرامیداشت نهم دی‌ماه در مدرسه علمیه نواب مشهد سخنرانی داشت و اخبار مربوط به این مراسم در رسانه‌ها موجود است لذا این خبر و اصل ارتباط این نهاد امنیتی با ایشان تکذیب می‌شود.
 در صورت عدم عذرخواهی مدعیان و منتشرکنندگان این اخبار، دفتر آیت‌الله علم‌الهدی علیه آنان پیگیری قضایی خواهد نمود.

*‌در همین رابطه خبرنگار «فرهیختگان» در تماس تلفنی با غلامحسین کرباسچی جزییات ماجرا را جویا شد.
دبیرکل حزب کارگزاران در این تماس با اشاره به موارد نقل شده از طرف او در شبکه‌های مجازی گفت:این‌ها خبرهایی است که در فضای مجازی است و ممکن است حالا برای یکی از رفقا و برای اینکه بپرسم درست است یا نه ارسال کرده باشم اما من همچین چیزی نمی‌گویم. این خبر درکانال آقای عارف و جاهای دیگر هم وجود دارد.
کرباسچی در پاسخ به این پرسش که «گفته شده این خبر از طرف شما بوده و شاید شما از آن خبری داشتید»، گفت: این که بی‌خود است. شاید از این جهت بوده که من برای کسی فرستادم ببینم درست است یا نه و زیر پیام نوشتم که بررسی کنید همچین خبری صحت دارد یا نه.
من هنوز به صحت و سقم این خبر نرسیدم.

 

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

 

منبع : Fars

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید