امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 94062 |
تاریخ انتشار : 25 تیر 1395 - 21:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع در حادثه آتش سوزی غرب تهران به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه آتش سوزی 25 تیر ماه غرب تهران و شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع اظهار داشت: ساعت 1:25 بامداد امروز آتش سوزی گسترده ساختمان مسکونی درغرب […]

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع در حادثه آتش سوزی غرب تهران

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه آتش سوزی 25 تیر ماه غرب تهران و شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع اظهار داشت: ساعت 1:25 بامداد امروز آتش سوزی گسترده ساختمان مسکونی درغرب تهران به آتش نشانان اعلام شد.بلافاصله ماموران چهار ایستگاه به محل  حادثه در بلوار لاله شرقی خیابان پژوهنده اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد حریق در طبقه زیر زمین یک ساختمان چهار طبقه رخ داده و آپارتمان 70 متری در طبقه منفی یک در شعله های آتش می سوزد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه دود زیادی ساختمان را فراگرفته بوداظهار داشت: آتش نشانان با تجهیزات کامل وارد ساختمان شده و توانستند 15 نفر از ساکنان را خارج کنند.

ملکی ادامه داد: پس از اینکه تمامی ساکنان ساختمان خارج شدند، آنها اعلام کردند پیرزن تنهایی در زیر زمین زندگی می کند و به احتمال زیاد در شعله های آتش گرفتار شده است.بلافاصله آتش نشانان به زیر زمین که دارای دود و حرارت زیادی بود رفتند،اما به یکباره یکی از آتش نشانان نقش زمین شد که بلافاصله توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد. همچنین در کف راهرو زیر زمین پیرزن 89 ساله ای که دارای معلولیت جسمی بود بیهوش روی زمین پیدا شد. بلافاصله این فرد به خارج ساختمان منتقل شد اما  مشخص شد جانش را از دست داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: متاسفانه ساعتی بعد از سوی کادر درمانی اعلام شد علی قانع آتش نشان 36 ساله شجاع تهرانی که برای نجات جان شهروندان به میان دود و آتش رفته بود، به علت شدت جراحات به شهادت رسیده است.

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع

در پی حادثه شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، امروز با انتشار اطلاعیه ای شهادت این آتش نشان شجاع و فداکار را به خانواده وی و خانواده بزرگ آتش نشانی تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
همکاران و همسنگران عزیز آتش نشان جان برکف
شهادت علی قانع همکار و هم سنگرمان برگ زرین دیگری از مجاهدت و خدمت صادقانه در پیشگاه الهی است. حادثه بامداد امروز و شهادت این عزیز را به خانواده بزرگ آتش نشانان تبریک و تسلیت گفته و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال خواهانم.

علی قانع و جانفشانیش یکی از تصاویر ماندگار خدمت بی ریا و مجاهدانه ی مردم ایران در سنگری الهی است. افتخار همکاری بااین شهید بزرگوار و آتش نشانان عزیزی که لحظه لحظه عمرشریف شان را در راه خدمت بی منت به خلق خدا صرف می کنند را ارج گذاشته و برای خانواده و خصوصاً همسر و دو فرزند دلبند علی قانع از درگاه حضرت حق صبر جمیل خواستارم.

محمد باقر قالیباف
شهردار تهران

در ادامه تصاویر مربوط به این حادثه قرار داده شده است.

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع

شهادت آتش نشان شجاع تهرانی علی قانع

منبع خبرگزاری میزان

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید