امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 199797 |
تاریخ انتشار : 10 آبان 1396 - 18:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: نگاه ریاست سازمان محیط‌زیست نسبت به موضوع حیات‌وحش همچون دیگر حوزه‌های محیط‌زیست بسیار کارشناسانه است و ایشان کاملاً به مسائل محیط‌زیستی حساس و نگرانند. مجید خرازیان مقدم تصریح کرد: اینکه […]

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: نگاه ریاست سازمان محیط‌زیست نسبت به موضوع حیات‌وحش همچون دیگر حوزه‌های محیط‌زیست بسیار کارشناسانه است و ایشان کاملاً به مسائل محیط‌زیستی حساس و نگرانند.

مجید خرازیان مقدم تصریح کرد: اینکه ایشان برخی مقوله‌ها مانند آب را مهمتر می‌دانند، به معنای بی‌اهمیتی حوزه‌های دیگر محیط‌زیست نیست. ایشان نسبت به آب نگاه اولی دارند که ما هم داریم. در حیات‌وحش هم یک مسئله مهم آب است. از دلایل بروز بیماری‌های حیات‌وحش در سال‌های اخیر، کم‌آبی است که منجر به تضعیف حیوان می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا همان‌گونه که رئیس سازمان محیط‌زیست گفته، برنامه‌ای برای حفظ یوزپلنگ در محیط محصور وجود دارد؟ گفت: اگر سه سال پیش این سؤال را از من می‌پرسیدید، جواب منفی می‌دادم؛ وضعیت یوز با توجه به روش‌های سرشماری که داریم که نسبت به قدیم بهتر شده و آمار دقیق‌تری را به ما می‌دهد، به گونه‌ای است که ذخیره‌گاه طبیعی یعنی منطقه‌ای با ۵۰ هزار هکتار مساحت و بیشتر به صورت محصور ضروری است. در پروژه جدیدی که برای یوزپلنگ ارائه شده، یکی از مؤلفه‌ها همین است. منطقه‌ای را هم در استان مربوطه شناسایی کرده‌ایم، اگرچه در دنیا هیچ‌جا برای یوز این کار انجام نشده، اما ما باید همه تیرهایمان را امتحان کنیم.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره عدم رعایت پروتکل‌های برخورد با حیات‌وحش در استان گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حیات‌وحش، تعارض انسان و حیات‌وحش است که همواره هم در آن، ما انسان‌ها مقصریم؛ آن کاری که معاونت محیط طبیعی و دفتر حیات‌وحش سازمان در این راستا انجام داده، این است که دستورالعمل تعارضات را تهیه کردیم.

خرازیان‌مقدم افزود: این دستورالعمل در استان البرز به کارشناسان استان‌ها تدریس شد و در قالب نسخه‌ PDF به آنها ارائه شد و انتظار داشتیم که در برخورد با حیوانات طبق آن دستورالعمل برخورد شود. الان این دستورالعمل را که روی خرس، پلنگ و گرگ تمرکز دارد، خلاصه کرده‌ایم تا در قالب یک کتابچه همراه با نموداری دو صفحه‌ای ارائه شود تا محیط‌بان به راحتی بتواند آن را بخواند و عمل کند.

وی در پایان اذعان کرد: اتفاقی که در گلستان در برخورد با خرس رخ داد، نباید پیش می‌آمد اما باید در کسری از ثانیه تصمیم‌گیری می‌شد و طبیعتاً بین انسان و حیوان، انسان انتخاب شد. امیدوارم که کتابچه به زودی ارائه شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید