امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 119714 |
تاریخ انتشار : 14 آبان 1395 - 10:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بحث ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که اخیرا از سوی تعدادی از نمانیدگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، با تاکید بر اینکه […]

به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بحث ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که اخیرا از سوی تعدادی از نمانیدگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، با تاکید بر اینکه تشکیل وزارتخانه محیط زیست و منابع طبیعی باعث تنزل موقعیت سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود، گفت: در حال حاضر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور است، یعنی از هر وزیری بالاتر است بنابراین ادغام سازمان جنگل‌ها با سازمان حفاظت محیط زیست باعث می‌شود که رئیس این سازمان وزیر شده و تنزل رتبه پیدا کند.

شرط ادغام سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست موقعیت، قدرت، کرسی و سطحی دارد که اگر بخواهیم آن را ادغام کنیم باید رئیس آن کماکان معاون رئیس جمهور باشد، بنابراین نباید این سازمان به وزارت محیط زیست و منابع طبیعی تبدیل شود بلکه می‌تواند به سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی تبدیل شود که باز هم زیر نظر شخص رئیس جمهور باشد و رئیس آن معاون رئیس جمهور محسوب شود که در این صورت من با ادغام موافقم اما در غیر این صورت که منجر به تنزل رتبه، کرسی و موقعیت محیط زیست می‌شود موافقتی ندارم.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این دو سازمان گاهی در برخی موارد موازی کاری‌هایی دارند، اظهار کرد: برای مثال جنگل‌های هیرکانی یا شمال کشور را سازمان جنگل‌ها حفاظت می‌کند که قرار شده مدیریت 10 درصد آن را به سازمان  محیط زیست بدهند که هنوز حدود و ثغور آن دقیقا مشخص نیست، بنابراین حفاظت از جنگل‌ها بر عهده سازمان جنگل‌هاست ولی اگر در جنگل گوزنی باشد سازمان محیط زیست از آن حفاظت می‌کند؛ این موضوع موجب موازی‌کاری و دوباره کاری در این دو سازمان می‌شود.

کهرم با بیان اینکه تنزل رتبه سازمان حفاظت محیط زیست در کاهش نظارت بر محیط زیست کشور تاثیرگذار خواهد بود، گفت: رئیس سازمان اوقاف، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور هستند و از لحاظ برخی شرایط بالاتر از وزارتخانه‌ها هستند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف بخاطر این پیشنهاد نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها فقیرترین تشکیلات این کشور را دارند که امکان افزایش نیرو و امکانات را ندارند. سالهاست که سازمان حفاظت محیط زیست درخواست استخدام نیروی جدید دارد ولی هنوز محقق نشده است. در شرایطی که این سازمان 10 درصد از مساحت کشور را حفاظت می‌کند و باید 10 هزار محیط‌بان داشته باشد تنها 2700 محیط‌بان دارد که این عدد یک چهارم استاندارد جهانی است.

کهرم در پایان تاکید کرد: اگر این دو سازمان فقیر با هم تلفیق شوند. این موضوع باعث افزایش امکانات و پرسنل آنها نخواهد شد بلکه دو سازمان فقیر دچار هم می‌شوند که به نفع سازمان حفاظت محیط زیست و این مملکت نخواهد بود و راه درست آنست که هر دوی این سازمان‌ها اول تقویت بعد تلفیق شوند.

به گزارش ایسنا، پیش از این هم محمد درویش، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از پیشنهاد ادغام سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: تشکیل وزارت «محیط زیست» قدرت نظارتی محیط زیستی را کاهش می‌دهد

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید