امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 115025 |
تاریخ انتشار : 15 مهر 1395 - 13:41 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی که به یاسوج سفر کرده است، ظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خطوط اعتباری بانکهای خارجی نیز در حال افزایش است و از این ظرفیت می توان برای توسعه استانهای توسعه نیافته استفاده کرد. وی بیان کرد: خطوط […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی که به یاسوج سفر کرده است، ظهر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خطوط اعتباری بانکهای خارجی نیز در حال افزایش است و از این ظرفیت می توان برای توسعه استانهای توسعه نیافته استفاده کرد.

وی بیان کرد: خطوط اعتباری وام ارزان قیمت دارند که میتوانند برای پروژه های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد مانند پروژه جاده پاتاوه به دهدشت و یا راه‌آهن یاسوج بسیار مؤثر واقع شوند.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: از یک دوران بسیار سختی در حال عبور هستیم، از شرایط توسعه‌ای وضعیت متفاوت‌تری داریم و از این زمان جدید باید استفاده کرد و استان‌های که کمتر برخوردار هستند به توسعه برسند.

رئیس مجلس گفت: ظرفیت دیگری که می‌توان مورد استفاده قرار داد قانون برنامه ششم است که می‌توان برخی از خواسته‌های استان را در آن  لحاظ کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی در دو سه استان کشور ضعیف است، اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه این استان‌ها، ورود سازمان‌های توسعه‌ای‌ است.

لاریجانی بیان کرد: شاید یک راه این باشد که بتوان در قانون بودجه، بودجه‌ای را در صندوق توسعه به این سازمان‌ها اختصاص دهیم که برای استان هایی که نیازمند توسعه هستند این بودجه را قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، می‌توان برای چند استانی که از توسعه عقب‌تر هستند مشوق‌های سرمایه‌گذاری خاص ایجاد شود که اگر در برنامه ششم لحاظ شود اقدام مؤثری می‌تواند باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سهم تصمیم گیری استانها شورای برنامه ریزی نباید کم شود، گفت: شاید بتوان در برنامه سهم 15درصدی استانها از بودجه به 30درصد افزایش یابد.

لاریجانی همچنین با اشاره به مباحث طرح شده در این جلسه در خصوص دیوان محاسبات، وضعیت سیستم اداری کشور را مطلوب ندانست و گفت: این موضوع سبب می‌شود که مدیرانی که با شجاعت بخواهند کار کنند زمینه و بستر برای فعالیت آنها فراهم نباشد.

وی تأکید کرد: نباید دنبال مچگیری بود بلکه دنبال کمک کردن به مدیران باشیم که تخلف صورت نگیرد.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید