امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 119600 |
تاریخ انتشار : 13 آبان 1395 - 10:55 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود نهادهای مختلفی که رسالت‌شان ترویج اندیشه‌های معنوی است، گفت: نهادهایی در جهت اندیشه‌های رضوی، ایثار و فرهنگ شهادت فعالیت می‌کنند که باید خود را مکلف به حمایت از تئاتر کنند، همان طور که از چاپ […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود نهادهای مختلفی که رسالت‌شان ترویج اندیشه‌های معنوی است، گفت: نهادهایی در جهت اندیشه‌های رضوی، ایثار و فرهنگ شهادت فعالیت می‌کنند که باید خود را مکلف به حمایت از تئاتر کنند، همان طور که از چاپ و نشر و تبلیغات‌های ‌شهری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اندیشه حکومت بر ترویج معنویت، مفاهیم انسانی، مذهبی و اخلاقی است، اظهار کرد: وقتی این امر را در ابعاد کوچکتری درآوردیم و رسالت نهادهایی را هم بر همین امر گذاشتیم، تئاتر هم که هنر پرمخاطبی است و در خراسان در ردیف یک از نظر جذب مخاطب دارد، باید مورد حمایت قرار بگیرد. 

حسینی با بیان این نکته که گروهی که کار مذهبی انجام می‌دهد، نباید از جهت مالی نگرانی داشته باشد، عنوان کرد: گروهی که کار کمدی می‌کند نگران مالی ندارد چون سالن را به راحتی برای یک ماه پر می‌کند، یا مثلا نمایشی که با حضور چهره‌های شاخص به روی صحنه می‌رود، پارامتر دیگری از جذب مخاطب را دارد و باز هم نگرانی مالی ندارد.

وی گفت: البته مخالف این کارها نیستم و معتقدم تئاتر هم مثل همه پدیده‌ها باید دارای ژانرهای مختلف باشد و تولیدات گوناگونی داشته باشد. 

این کارگردان تئاتر با بیان این مطلب که کارگردان مذهبی نباید شرمنده گروهش شود، عنوان کرد: بازیگر باید بداند که اگر در کار مذهبی هم کار بکند حتما به دستمزد مالی می‌رسد و نگرانی نداشته باشد.

وی افزود: با سیاست گذاری‌هایمان باعث نشویم که این کارها مهجور بمانند، چرا که هزینه‌های تئاتر برای نهادهایی که رسالت تبلیغ این مسائل را دارند هزینه‌ای محسوب نمی‌شود. 

این کارگردان تئاتر ضمن اظهار نگرانی از وضعیت پیرامون تولیدات نمایش‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: گروهی که کار مذهبی می‌کند تمام فکرش بر روی ارائه اندیشه‌های معنوی و مذهبی در یک جامعه اسلامی است که شعار جامعه ماست. پس باید شرایطی فراهم کنیم که این گروه دچار مشکلات مالی نشود. 

حسینی ضمن اظهار رضایت از شرایط تئاتر استان گفت: معتقدم شرایط تئاتر در استان ما از سایر استان‌ها بهتر است. مجموعه تئاتر شهر رونق دارد، اجراهای عمومی داریم، سالن‌های خصوصی داریم و گفتمان فرهنگی و هنری پیرامون تئاتر وجود دارد. 

وی با تاکید بر اینکه تئاتر در استان ما و به خصوص مشهد یک هنر زنده است، بیان کرد: نگرانی من بخاطر گروه خودم نیست. نزدیک به 70 نمایش کار کرده‌ام که اکثر آن‌ها کارهای معنوی است. این‌ها را برای دل خودم و بنا بر رسالت خودم انجام داده‌ام و به سفارش کسی کار نکرده‌ام.

کارگردان «بازگشت در چهارشنبه آخر سال»، عنوان کرد: این نمایش در یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد برگزیده شد. جوایز خوبی را هم از آن خود کرد.

وی افزود: اکنون نیز از سوم آبان اجرا عمومی را شروع کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «بازگشت در چهارشنبه اخر سال» درباره نقطه شروع این نمایش گفت: مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس شروع به جمع‌آوری نوشته‌های نویسندگان بومی با مضمون رضوی کرده و آن‌ها را به چاپ می‌رساند، یکی از کارهایی که خواندم همین «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» بود که نظرم را جلب کرد و این کار را برای حضور در جشنواره انتخاب کردم سپس تشکیل گروه دادیم و بعد از چند ماه تمرین برای جشنواره آماده شدیم. 

حسینی درباره حمایت از این نمایش گفت: مرکز آفرینش‌های هنری و معاونت فرهنگی شهرداری به ما قول حمایت داده‌اند. امیدواریم که این قول‌ها به انجام برسند. البته خود قول و اینکه مدیری به این مرحله رسیده باشد هم ارزشمند است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در سال دیگر هم حتما دوباره کاری با اندیشه‌های رضوی ارائه خواهم داد. 

وی افزود: هرکس باید به نوعی به ترویج اندیشه‌های رضوی کمکی کند . معتقدم هرکس باید براساس تخصص خود و آنچه بر آن اشرافیت دارد در جهت هم‌جواری و ارادت خود به امام هشتم از ان استفاده کند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید